خبرگزاری کار ایران

محصص: نوجوانان و جوانان فوتبال کشورمان شایستگی حضور در مراحل بالای جام جهانی را دارند

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان در صورت حمایت می‌توانند در مراحل بالای جام جهانی حضور یابند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان با رفع برخی از مشکلات‌شان، می‌توانند در مسیر رشد و موفقیت قرار گرفته و معتقدم توانایی حضور در مراحل بالای جام جهانی را دارند.

وی گفت: تیم ملی تیم جوانان قبل از رفتن به جام جهانی نیاز به همکاری تمام ارگان‌ها را دارد که از مهمترین آن می‌توان به  همکاری بین سازمان لیگ و باشگاه‌ها با این تیم، اشاره کرد. آنچه مسلم است باشگاه‌ها باید بازیکنان خود را آزاد کنند تا کادر فنی تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات و تمرینات مشکلی از عدم حضور ملی پوشان نداشته باشد.

محصص ادامه داد: تیم ملی جوانان به بالاترین سطح مسابقات در فوتبال دنیا اعزام می‌شود و حضورش را مدیون ماه‌ها تلاش و پشتکار کادر فنی و بازیکنان است. در این میان همکاری که باشگاه‌ها و مربیان و حمایت‌های بیش از پیش مسئولان داشته‌اند از دیگر عوامل راهیابی تیم ملی به جام جهانی است. ما احتیاج داریم که سازمان لیگ و باشگاه‌ها به تیم ملی جوانان  ما کمک کنند تا این تیم نمایش خوبی را در جام جهانی داشته باشد. عملکرد بسیار خوبی که 19 ساله‌های ایران برابر ازبکستان داشتند، عیار تیم ما را مشخص کرد و نشان داد در جام جهانی نیز حرفی برای گفتن خواهیم داشت و زنگ تفریح رقبای خود نخواهیم بود.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت:  این تیم در خطوط میانی، دفاع و حمله از بازیکنانی بهره می برد که در رقابت‌های لیگ برتر جزء بازیکنان ثابت هستند و این امر نشان از رشد و توسعه فوتبال در سنین پایه می‌دهد. این تیم واقعا می‌تواند بعد از سالیان سال به مراحل بالاتر جام جهانی صعود و افتخار بزرگی برای ایران عزیز کسب کند. بدون شک مربی این تیم باید از سوی باشگاه‌ها، سازمان لیگ و مسئولین فدراسیون همانند همیشه و حتی بیش از گذشته حمایت شود. چرا که اکنون جام جهانی را در پیش داریم و کار سختی را باید به نتیجه برسانیم.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال درباره تیم ملی فوتبال زیر 16 سال و حضورش در جام جهانی 2017 هند گفت:  این تیم خوشبختانه در شرایط خوبی قرار دارد و با توجه به شرایط سنی در این رده، با صلاحدید کادر فنی می‌توان بازیکنان جدید و با استعدادی را به تیم اضافه کرد. کمیته جوانان دقت ویژه ای برای تشکیل اردوهای با کیفیت برای این تیم دارد. به طور مثال تیم مکزیک در سال 2015 در جام جهانی قهرمان شد و این قهرمانی حاصل برگزاری 6 مرحله اردوی تدارکاتی بود. در واقع کیفیت برگزاری اردوهای آماده سازی باعث شد تا تیم ملی مکزیک قهرمان این رده شود. بر همین اساس قصد داریم تا با برگزاری اردوهای با کیفیت و مدون شرایط حضوری موفق در جام جهانی 2017 هند را برای این تیم فراهم کنیم. بدون تردید همه تیم‌ها به برگزاری بازی‌های دوستانه را نیاز دارند و ملی پوشان نوجوان و جوان ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. باید اردوهای تدارکاتی داشته باشیم به شرطی که اردوهای با کیفیت برگزار کرده و در نهایت می‌توانیم موفق شویم.

وی در پایان گفت: ملی پوشان زیر 16 سال در هند ثابت کردند که بهترین تیم در آسیا هستند و اگر در ضربات پنالتی بازی را واگذار نمی‌کردند، اکنون قهرمان آسیا بودند. شرکت در تورنمنت‌ها خیلی به این تیم کمک می‌کند. این تیم هنوز از نظر مهارت، تکنیک و تاکتیک باید توسعه یابد. امیدوارم با حمایت همه جانبه از سوی مسئولین فوتبال شاهد موفقیت تیم‌های خود در بزرگترین عرصه فوتبال جهان باشیم. 

کد خبر : ۴۳۶۹۰۳