خبرگزاری کار ایران

محصص در گفت‌گو با ایلنا:

کی‌روش با جوانگرایی تیم ملی را تاکتیک‌پذیر کرده است/ وضعیت مالزی شرایط را برای هر دو تیم سخت می‌کند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است دعوت نشدن تیموریان به تیم ملی همیشگی نیست و او در بازی‌های آینده به تیم ملی دعوت می‌شود.

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال ایران در خصوص بازی تیم ایران مقابل سوریه به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: بازی آخر در دور اول مسابقات برای همه تیم‌ها حیاتی است و کسب حتی یک امتیاز نیز برای تیم‌ها در مرحله بعدی کارساز است. کی‌روش با جوانگرایی در تیم، تاکتیک‌پذیری و میل به پذیرش دستورات سرمربی را افزایش داده است و خیال او از بابت اجرای استراتژی خود در 90 دقیقه بازی راحت است.

وی افزود: سوریه نیز بعد از بازی با کره‌جنوبی که توانست یک امتیاز بگیرد، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرد و چین را شکست داد. در بازی با قطر نیز اگر از موقعیت‌های خود استفاده می‌کرد می توانست برنده میدان باشد. در مجموع سوریه تیم بسیار خوبی است و ما فردا شاهد بازی نزدیکی خواهیم بود که فکر می‌کنم با برد تیم ملی ایران همراه باشد.

محصص امکانات و شرایط آب‌وهوایی در مالزی را بد توصیف کرد و گفت: وضعیت مالزی شرایط را برای هر دو تیم سخت می‌کند. اگر فردا در مالزی بارندگی وجود داشته باشد، با توجه به کیفیت زمین کار برای هر دو تیم سخت می‌شود. در این صورت اجازه بازی روی زمین از شاگردان کی‌روش گرفته می‌شود.

مدرس فیفا غیبت چند بازیکن ایران در بازی فردا را بی‌تاثیر خواند و تصریح کرد: مصدومیت و محرومیت همیشه در فوتبال وجود داشته است. تیم ایران مانند آرژانتین نیست که به یک بازیکن متکی باشد. ما در خط حمله مهاجمان درجه یک زیادی مانند قوچان‌نژاد و انصاری‌فر را داریم که اجازه نمی‌دهند جای خالی سردار آزمون به چشم بیاید. در خط هافبک نیز دژاگه و دیگر بازیکنان جای خالی حاج‌صفی را پر خواهند کرد.

محصص در خصوص دعوت نشدن تیموریان نیز گفت: من فکر می کنم تیموریان برای همیشه از تیم ملی کنار گذاشته نشده است و او برای بازی‌های آینده به تیم ملی دعوت می‌شود اما آن چیزی که مسلم است برنامه کی‌روش برای جوانگرایی که بعد از جام جهانی آغاز شد، ادامه دارد. هدف کی‌روش بازی دادن به جوان‌هایی است که آینده درخشانی دارند. جام جهانی محل کسب تجربه نیست. کی‌روش با دعوت از بازیکنان جوان قصد دارد آنها برای حضور در میادین بزرگ آماده کند.

 

 

 

کد خبر : ۴۲۸۸۹۷