خبرگزاری کار ایران

عزیزی:‌ سوریه به راحتی به ایران نمی‌بازد/ نبود آزمون و حاج‌صفی به تیم ملی‌ ضربه می‌زند

خداداد عزیزی معتقد است تیم ملی بازی آسانی را مقابل سوریه نخواهد داشت.

خداداد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد بازی تیم ملی مقابل سوریه گفت: من اعتقاد دارم بازی با سوریه یکی از بازی‌های سخت ما خواهد بود. سوریه فوتبال قدرتی بازی می‌کند و ما مقابل تیم‌هایی که قدرتی بازی می‌کنند کار سختی خواهیم داشت. سوریه به راحتی به ما نمی‌بازد. هر تیمی که به دور دوم مقدماتی جام‌جهانی آمده است تیم قدرتمندی است و فکر می‌کنم سوریه از گروهی بالا آمد که ژاپن در آن حضور داشت.

عزیزی در مورد غیبت‌ برخی از بازیکنان در این بازی به دلیل محرومیت گفت: نبود این بازیکنان می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند. درست است که در خط حمله بازیکنانی مثل طارمی و انصاری‌فرد داریم که می‌توانند گلزنی کنند اما هر بازیکنی جایگاه خودش را دارد. سردار آزمون بعد از علی دایی مهاجمی است که خیلی خوب چارچوب شناسایی می‌کند و آمار خوبی در گلزنی دارد. نبود بازیکنی مثل حاج‌صفی هم می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد دعوت نشدن تیموریان به تیم ملی برای بازی مقابل سوریه گفت: این موضوع را باید از خود کی‌روش پرسید. کی‌روش مربی کاملا حرفه‌ای است و من فکر نمی‌کنم بازی با سوریه را دست کم گرفته باشد. پس اینطور نیست که بگوییم چون بازی راحتی مقابل سوریه داریم کی‌روش تیموریان را دعوت نکرده است. دلیل این موضوع را نمی‌دانم و باز هم می‌گویم این سوال را باید از کی‌روش پرسید که چرا آندو را دعوت نکرده است.

عزیزی در پاسخ به این سوال که بازیکنان جوان می‌تواند جایگزین خوبی برای پست تیموریان باشند یا خیر، گفت: درست است که در پست هافبک دفاعی بازیکنی مثل کریم باقری نمی‌آید اما در حال حاضر بازیکنان خوبی در این پست داریم. عزت اللهی، ابراهیمی و کامیابی‌نیا بازیکنان خوبی است که می‌توانند در این پست کمک حال تیم ملی باشند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در پایان گفت: اگر سوریه را ببریم 50 درصد شانس صعود را طی کرده‌ایم.  نباید خیلی خوشبینانه نگاه کنیم و بگوییم اگر سوریه را ببریم به جام‌جهانی صعود کرده‌ایم. اختلاف امتیاز ما با کره‌جنوبی و ازبکستان ناچیز است. ما در چهار بازی گذشته خیلی خوب کار کردیم اما نباید خودمان را صعود کرده بدانیم.

 

کد خبر : ۴۲۷۹۳۲