خبرگزاری کار ایران

علی فتح‌اله‌زاده در غرفه ایلنا:

سرخابی‌ها با یک برنامه 5 ساله می‌توانند قهرمان جهان شوند/ بعضی مدیرعامل‌ها نمی‌توانند بازیکن بخرند می‌گویند بدهی داریم!

مدیرعامل اسبق استقلال معتقد است وزیر قبلی ورزش علاقه‌ای به فوتبال نداشت و البته ضد فوتبال هم نبود.

علی فتح اله زاده، مدیرعامل پیشین استقلال ضمن بازدید از غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات با خبرنگار ورزشی ایلنا به گفت‌وگو نشست که در ادامه می‌خوانید.

 عده‌ای استقلال و پرسپولیس را بی سروسامان می‌کنند

وی در خصوص امکان وضعیت خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: واقعیت این است که استقلال و پرسپولیس سروسامان دارند اما عده‌ای سرخابی‌ها را بی سروسامان می‌کنند! عده‌ای از مسئولان و دولتی ها نسبت به این دو باشگاه طمع دارند البته امثال این افراد همیشه بوده‌اند. باید دندان طمع را بکشند و اجازه دهند این دو باشگاه روی پای خود بایستند و به دست هوادان و پیشکسوتان خودشان رشد کند و اداره شود. اگر چوب لای چرخ ما نگذارند ما کمکی از کسی نمی‌خواهیم.

سرخابی‌ها با یک برنامه 5 ساله می‌توانند قهرمان جهان شوند!

وی ادامه داد: سود پخش تلوزیونی ما در سال حداقل 30 تا 40 میلیارد تومان است اما هیچ پرداختی‌ نداریم! درحالی که با همین مبلغ می‌توان کل هزینه‌های باشگاه را جمع کرد. بنابراین من از مسئولین راهبردی کشور خواهش می‌کنم اجازه دهند این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند و هوادارانش برای آن تصمیم بگیرند. مطمئن باشید این دو باشگاه پتانسیل قهرمانی جهان را دارند. با یک برنامه و پروسه 5 ساله می‌توانند قهرمان جام باشگاه‌های جهان شوند!

ما هم راضی نیستیم پول بیت المال به سرخابی ها داده شود

وی افزود:  همه می‌گویند دولت به سرخابی‌ها پول می‌دهد و پول بیت‌المال است و... ما هم راضی نیستیم که این اتفاق بیفتد. چرا سرخابی‌ها را رها نمی‌کنند. تنها می‌خواهند از این دو باشگاه سواستفاده کنند. این دو تیم قابلیت آموزش 100 هزار جوان در کشور را دارند. مقابل تلاش‌های بعضی مدیران سرخابی هم می ایستند. مثلا من طرح سیمکارت آبی‌سل را آوردم اما جلوی ما را گرفتند. همین سامانه 3090 الان چیزی حدود 150 میلیارد تومان درآمدزایی دارد اما تنها 20 میلیارد آن به باشگاه‌ها داده می‌شود و مابقی به جیب دیگران می‌رود. اگر طرح سیم کارت آبی‌سل پیاده می‌شد الان این مبلغ برای باشگاه بود.

5

بعضی اعضای هیات مدیره از مدیرعامل پول توی جیبی می‌خواهند!

فتح‌اله‌زاده در خصوص بعضی از اعضای هیات مدیره نالایق سرخابی گفت: عده‌ای در این دو باشگاه می‌آیند و بدون اینکه کار کنند می‌خواهند اسم و رسمی برهم بزنند. تنها بلدند که ژست بگیرند و هیچ کاری نمی‌کنند. بعضی از اعضای هیات مدیره می‌آیند و می‌گویند فلان مبلغ، درآمد برای باشگاه کسب می‌کنند اما بعد از مدتی از مدیرعامل "پول توی جیبی" هم می‌خواهند!

وضع ورزش در زمان سلطانی‌فر بهبود می‌یابد

وی در خصوص وزیر جدید ورزش گفت:  به نظر من آقای سلطانی‌فر برنامه محور است و نسبت به گذشته هم قطعا بهتر خواهیم شد به این دلیل که او یک فرد تشکیلاتی است. البته فرصت کمی دارند که برنامه‌هایشان را پیاده کنند.

گودرزی علاقه‌ای به فوتبال نداشت

وی در خصوص وزیر قبلی ورزش گفت: خوشبختانه سلطانی‌فر، ضد فوتبال نیست. نمی‌گویم که گودرزی ضد فوتبال بود اما علاقه‌ای هم به فوتبال نداشت. استقلال و پرسپولیس برای دولت کسب اعتبار می‌کند وگرنه در دولت قبل باید این دو تیم واگذار می‌شدند. اگر این دو تیم خصوصی می‌شدند مسئولان با چه چیزی می‌خواستند ژست و فیگور بگیرند؟

بدهی که زمان شاه گرفته نشده است را می‌خواهند از ما بگیرند

مدیرعامل اسبق استقلال درباره بدهی‌های استقلال گفت: بحث بدهی هشتاد و هفتاد میلیاردی استقلال دروغ است. استقلال 40 میلیارد بدهی مالیاتی دارد. این بدهی مربوط به زمان من نیست بلکه از زمان تاسیس باشگاه تا به حالا این بدهی ها جمع شده است. جالب اینکه وزارت اقتصاد و دارایی زمان شاه این پول را از باشگاه نگرفته است اما الان می‌گویند باید بدهی آن زمان را هم بدهید. کل بدهی مالیاتی ما 10 میلیارد است و مابقی آن جریمه‌ای است که وزارت اقتصاد قبول کرده است که اگر این 10 میلیارد پرداخت شود 30 میلیارد دیگر را می‌بخشند. 30 میلیارد هم بدهی های دیگر است که از زمان مدیران قبلی به من رسیده است و همه آن مربوط به من نیست. که قرار بود 50 درصد بدهی ها را من بدهم و 50 درصد دیگر را وزارت پرداخت کند. اگر دوستان به تعهدشان عمل می‌کردند ما هیچ بدهی نداشتیم.

عده‌ای می‌آیند و نمی‌توانند بازیکن بخرند می‌گویند بدهی داریم!

 وی در پایان در خصوص برخی مدیران که توانایی اداره باشگاه را ندارند و دیگران را مقصر می‌دانند گفت: سوال من این است که وقتی به من می‌گویند مدیرعامل شوم مگر نمی‌دانم چقدر باشگاه بدهی دارد؟ اگر از پس آن برنمی‌آیم چرا قبول می‌کنم؟ این که می‌گویند 40 میلیارد از بدهی های استقلال مربوط به زمان من بوده است سفسطه است. مگر دوستانی که به جای ما آمدند نگفتند بدهی های قبلی را ما می‌دهیم؟ چه شد؟ چرا عده‌ای می‌آیند و فکر نمی‌کنند که چه خبر است؟ می‌آیند و لذت خودشان را می‌برند و بعد هیچ دستاوردی ندارند. بازیکن نمی‌توانند جذب کنند می‌گویند بدهی های قبلی و مدیران قبلی. ناتوانی خودتان را تقصیر مدیران قبلی نیندازید. شما از ابتدا می‌دانستید که چقدر بدهی داریم. از 25 میلیاردی که به شما دادند چقدرش را به بدهی‌ها اختصاص دادید؟ با این مبلغ می‌شد بهترین تیم را بست. آقای گودرزی هم گفتند که استقلال 28 میلیارد خرج کرده است. چرا؟ بازیکن مد نظر مربی را هم که جذب نکردند. من در استقلال 24 میلیارد خرج کردم با این وجود که 2 سال هم تیم در آسیا بود. آقای گودرزی هم با این استدلال که زیاد خرج شده است به من گفت برو. با آن 24 میلیارد قهرمان لیگ شدیم و سال بعد هم قهرمان حذفی شدیم. تا نیمه‌نهایی آسیا هم رفتیم.  

 

کد خبر : ۴۲۷۴۰۴