خبرگزاری کار ایران

حسن حمیدی در غرفه ایلنا:

عضویت دائمی ایران در کنفدراسیون ورزش کارگری جهان/ روحیه ورزشکاران کارگر افزایش یافته است

رییس هیات ورزش کارگری استان تهران معتقد است با حضور در کنفدراسیون ورزش کارگری جهانی روحیه کارگران افزایش پیدا کرده است.

حسن حمیدی، رییس هیات ورزش کارگری استان تهران با حضور در غرفه ایلنا در خصوص وضعیت ورزش کارگری گفت: از حدود چهار سال پیش و با تاسیس فدراسیون کارگری تحولات خوبی در این رشته انجام شد. توانستیم به عضویت کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری درآییم. در مسابقات جهانی حضور پیدا کرده‌ایم. این روحیه ورزشکاران ما را بالا برده است. از اولین دوره‌ای که توانستیم در این مسابقات شرکت کنیم، در هفت رشته حضور پیدا کردیم.

وی افزود: هیات‌های استانی شکل گرفته است و انتخابات آن‌ها در حال انجام شدن است. در استان تهران کارها بهتر پیش رفته است. حضور فعالی در سطح کشور داریم. در رشته کشتی آزاد و فرنگی و ساحلی کشور حضور فعالی داریم. این فدراسیون نوپا است و نیاز به حمایت داریم که بتوانیم به این راه ادامه دهیم و حرکت‌های پایه‌ای و اساسی انجام دهیم.

حمیدی در خصوص وضعیت جهانی ورزش‌های کارگری گفت: بیش از پنجاه کشور عضو کنفدراسیون ورزش کارگری جهان هستند. شرکت ما در اولین دوره به صورت آزمایشی بود که الان به عضویت دائم دست یافته‌ایم. ان‌شالله بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم. رشته‌های مختلفی در سطح جهانی است؛ مثل فوتبال، دوومیدانی، کشتی فرنگی و ساحلی، والیبال ساحلی، والیبال سالنی، جودو. البته هدف اصلی ما قهرمانی نبود و بیشتر به فکر سلامتی و شادابی کارگران بودیم. بیشتر باید به چشم یک جشنواره به این مسابقات نگاه کنیم.

کد خبر : ۴۲۶۹۸۰