خبرگزاری کار ایران

تلاش منصوریان برای فهمیدن رمز موفقیت برانکو و ویسی نتیجه داد

تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر سایپا چهارمین پیروزی پیاپی خود را کسب کرد که بررسی این پیروزی ها نکته جالبی را نمایان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال توانست سومین پیروزی پیاپی خود را بدست بیاورد و به بالای جدول نزدیک تر شود. اگر پیروزی در جام حذفی را هم در نظر بگیریم این چهارمین پیروزی آبی‌ها بود. نکته جالب توجه اینجاست که استقلال در این چهار بازی تنها یک گل دریافت برابر ذوب آهن دریافت کرد و سه کلیت شیت ثبت کرد. اتفاقی که با ورود پادووانی به ترکیب ثابت استقلال و همچنین رسیدن رحمتی و ابراهیمی به آمادگی رخ داد.

با بررسی وضعیت فعلی لیگ برتر و همچنین فصل گذشته لیگ برتر به نتیجه جالب و مهمی می‌رسیم.

پرسپولیس فصل پانزدهم نایب قهرمان لیگ شد. این درحالی بود که شاگردان برانکو با ۵۰ گل زده بهترین خط آتش لیگ را در اختیار داشتند. یعنی 17 گل بیشتر از تیم قهرمان به ثمر رسانده بودند. اما جالب اینجاست که آن‌ها با تفاضل گل نتوانستند به قهرمانی برسند!

شاگردان ویسی در فصل قبل توانستند با به ثمر رساندن ۳۳ گل و دریافت ۱۴ گل به قهرمانی برسند اما پرسپولیسی‌ها که ۳۳ گل دریافت کرده بودند تفاضل کمتری نسبت به استقلال خوزستان داشتند و نایب قهرمان شدند.

در این فصل اما برانکو این نکته را متوجه شد و با ساختن ساختار دفاعی مستحکم توانسته است پرسپولیس را در هفته نهم لیگ برتر صدرنشین کند. پرسپولیس تا به اینجای کار ۱۱ گل زده و تنها ۳ گل خورده است. از نظر گل های زده پرسپولیسی‌ها پنجم هستند اما بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند و به لطف همین خط دفاع توانسته‌اند امتیازات بیشتری جمع کنند و رتبه نخست جدول را از آن خود کنند.

حال به نظر می‌رسد منصوریان متوجه رمز موفقیت پرسپولیس لیگ شانزدهم و استقلال خوزستان لیگ پانزدهم شده است و سعی دارد ساختار دفاعی خوبی ترتیب دهد تا بتواند از گل‌هایی که تیمش به ثمر می‌رساند نتیجه بگیرد و از بازی‌های خود امتیازهای بیشتری کسب کند. او با این روند می‌تواند آرام آرام استقلال را در کورس قهرمانی بیاورد.

کد خبر : ۴۲۱۱۸۰