خبرگزاری کار ایران

محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمربی تیم ملی را تا یک ماه آینده معرفی می‌کنیم/ فلسفه حضور مایدا پایه سازی در والیبال بانوان است/به تعهداتمان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها عمل می‌کنیم

داورزنی می‌گوید: در آینده شاهد درخشش بانوان ایران در رقابت‌های بین‌المللی خواهیم بود. ما برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از المپیک 2016 ریو و حضور تیم ملی والیبال ایران در جمع هشت تیم برتر المپیک، انتظارات از تیم ملی والیبال ایران بالاتر رفت و همه هوادارن این ورزش به‌دنبال خبر‌هایی در مورد آینده تیم ملی والیبال کشورمان هستند. در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی والیبال بانوان و آقایان، وضعیت لیگ والیبال و حضور بانوان هوادار والیبال در ورزشگاه‌ها با محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

قرارداد لوزانو بعد از المپیک ریو با تیم ملی ایران به اتمام رسید. آیا فدراسیون والیبال علاقه‌ای به همکاری با او دارد؟

در خصوص رفتن یا ادامه همکاری با لوزانو هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. در حال انجام بررسی‌های لازم در خصوص سرمربی آینده تیم ملی هستیم. سرمربی آینده تیم ملی والیبال باتوجه به برنامه‌های چهارساله والیبال ایران انتخاب خواهد شد تا به روند رو‌به رشد والیبال ایران ادامه دهد.

برخی می‌گویند که سیچلو، مربی تیم ملی والیبال ایران جانشین لوزانو خواهد شد، این موضوع صحت دارد؟

باید توجه داشت که سیچلو هنوز با فدراسیون والیبال ایران قرارداد دارد و به همکاری با تیم ملی ادامه خواهد داد. برخی در ایران می‌گوید که او می‌تواند تیم ملی را هدایت کند ولی هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم. سیچلو یکی از گزینه‌های احتمالی است اما باید در این مورد بررسی‌های لازم انجام شود تا انتخاب صحیحی انجام دهیم. در هر صورت سیچلو آلترناتیو سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران است.

وضعیت سرمربی تیم ملی چه زمانی مشخص می‌شود؟

بعد از بررسی‌ها و با توجه به برنامه‌ریزی‌های فدراسیون والیبال برای آینده تیم ملی، تا یک ماه آینده سرمربی تیم ملی بزرگسالان معرفی خواهد شد.

مایدا چیچیچ، سرمربی تیم ملی بانوان ایران به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد در رده‌های پایه استعدادیابی کند. او چه برنامه در پیش دارد؟

ابتدا باید اشاره کنم که فلسفه حضور مایدا در ایران به‌خاطر پایه سازی در والیبال بانوان است. مایدا به نحوی عمل خواهد کرد تا ما بتوانیم در رده‌های پایه، تیم ملی با کیفیتی داشته باشیم. به‌عنوان مثال یک دختر نوجوانی که در تیم ملی نوجوانان ایران آموزش‌های لازم را دیده است بعد از اینکه به تیم ملی جوانان می‌رسد می‌تواند از کیفیت خوبی برخوردار باشد و به همین ترتیب چنین استعدادهایی به تیم ملی بزرگسالان خواهند رسید. می‌توان گفت که در آینده یک تیم ملی بانوان پرقدرتی خواهیم داشت.

آیا در آینده تیم ملی بانوان همانند تیم ملی مردان ایران می‌تواند در جهان یکی از تیم‌های با کیفیت باشد؟

بله قطعا، ان‌شاالله در آینده شاهد درخشش بانوان ایران در رقابت‌های بین‌المللی خواهیم بود. ما برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

گویا برخی از تیم‌های باشگاهی والیبال نتوانستند مطالبات بازیکنان خود را پرداخت کنند. در مورد آنها چه تصمیمی خواهید گرفت؟

باتوجه به اینکه لیگ والیبال ایران آغاز شده است تاکنون همه تیم‌ها به جز یک تیم به وعده‌های خود عمل کرده‌اند و در ادامه باتوجه به برنامه‌ریزی‌ها مطالبات همه بازیکنان پرداخت خواهد شد.

برخی از کارشناسان می‌گویند که فاصله تیم‌های لیگ با یکدیگر زیاد است و این باعث می‌شود که رقابت‌ برای قهرمانی بین چند تیم باشد؟

این اتفاق طبیعی است که در بین تیم‌های شرکت کننده همه نتوانند مدعی کسب عنوان قهرمانی باشند. در همه جای دنیا هم همینطور است که هر تیم با شرایط خودش وارد رقابت‌های لیگ می‌شود. برخی از تیم‌ها باتوجه به بودجه‌ای که به ورزش والیبال اختصاص داده‌اند می‌توانند بازیکنان با کیفیت‌تری جذب کنند اما این دلیلی نمی‌شود که بگوییم چون یکی از تیم‌ها توانسته بازیکنان ملی پوش بیشتری جذب کند او شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. در ابتدای فصل چنین پیش‌بینی را نمی‌توان کرد که چه تیمی قهرمان است. بعد از شروع نیم فصل دوم می‌توان چهره تیم‌های مدعی را شناخت. به‌جز چند تیم باقی تیم‌ها می‌توانند خود را جزو مدعیان قهرمانی معرفی کنند.

پیش از این مسئولان برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در خصوص عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، فدراسیون والیبال ایران را تهدید کرده بودند. در این خصوص صحبت‌های جدیدی نشده است؟

فدراسیون والیبال ایران در دور گذشته لیگ جهانی فضایی را آماده کرد تا بانوان به داخل ورزشگاه بیاییند و ما نشان دادیم که به تعهدات خود عمل می‌کنیم. در ادامه هم سعی می‌کنیم با توجه به مسائل شرعی و عرفی جامعه چنین فضایی را برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها آماده کنیم.

 

 

 

کد خبر : ۴۲۱۱۰۱