خبرگزاری کار ایران

مایدا: برای شناسائی بازیکنان المپیک نوجوانان به سراسر ایران سفر می‌کنم

سرمربی تیم ملی والیبال دختران نوجوانان گفت: بازیکنان دعوت شده به اردو برای مسابقات سال آینده هستند و برای شناسائی استعدادی سنین پایین تر و حضور شایسته در المپیک نوجوانان به تمامی استان های ایران سفر می کنم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مایدا چیچیچ درباره برنامه‌هایش برای تشکیل تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: برای تشکیل تیم هم همان مسیری که کمیته استعدادیابی پیش گرفته را دنبال خواهم کرد. البته قرار است به 31 استان بروم و در آنجا از نزدیک با بازیکنان والیبال رده پایه دیدار کنم.

وی با بیان اینکه از گروهی که در حال حاضر از سوی کمیته استعدادیابی معرفی شدند برای تشکیل تیم نوجوانان دختر برای شرکت در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان سال 2017 آسیا در تایلند استفاده خواهم کرد، تصریح کرد: برای المپیک نوجوانان که در آرژانتین برگزار می‌شود، برنامه‌ام این است که به 31 استان بروم و بازیکنان جوانتری را انتخاب کنم. در این مسیر از مربیان ایرانی نیز کمک خواهم گرفت.
مایدا در پاسخ به این پرسش که برای آماده سازی تیم‌های رده سنی پایه (نوجوانان) چه اصولی مهم است؟ گفت: به طور معمول دختران رده سنی نوجوانان می‌دانند که چطور والیبال بازی کنند. اما گاهی می‌بینم بازیکنی استعدادهای فیزیکی بازی کردن را داراست اما والیبال بلد نیست. من آزمون‌های استاندارد جهانی را در آماده سازی و انتخاب آنها به کار خواهم گرفت، قد، رفتار، نگرش و نظم آنها هم برای من فاکتور مهمی به شمار می‌آید.
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران که هدایت ملی پوشان در دو رویداد مهم جام باشگاه‌های آسیا و جام کنفدراسیون زنان آسیا برعهده داشت، در ارزیابی عملکرد تیم ایران در این رقابت‌ها گفت: شاگردان من بسیار خوب ظاهر شدند. متاسفم چون بعضی از بازی‌ها را می‌توانستیم ببریم اما باختیم. کمی خودباوری در تیم کم بود و گرنه از همه نظر خوب بودند. وی در پاسخ به این سئوال که توصیه ای برای بهتر شدن تیم ملی والیبال زنان ایران دارید، گفت: برای بهتر شدن آنان باید نیروی جوانتر وارد تیم شود و ترکیب تیم باید دچار تغییراتی شود. الان دقیقاً نمی توانم بگویم که تا چه اندازه در ترکیب تیم دست کاری خواهیم کرد اما ورود نیروهای تازه نفس و جوان لازم است.
مایدا درباره اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان نیز گفت: فعلاً این نفرات مشخص نشدند. هنوز در مرحله آزمون هستیم و الان نمی توان در این مورد صحبت کرد. فدراسیون مربیان پیشنهاد داده است و من بعد از ارزیابی، نفرات مورد نظر را معرفی خواهم کرد.
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا 2017 از 31 فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.
173 بازیکن برای حضور در اردوی انتخابی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر از 24 استان کشور انتخاب شده‌اند که این بازیکنان در پنج گروه مختلف برای ارزیابی نهایی توانایی‌ها به کمپ تیم‌های ملی بانوان دعوت می‌شوند و زیر نظر مایدا چیچیج تمرینات خود را برگزار می‌کنند.
گروه نخست از روز دوشنبه 26 مهرماه تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی والیبال زنان در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز کردند و عصر روز گذشته (چهارشنبه) تمرین گروه نخست به پایان رسید.
36 بازیکن از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان و زنجان به عنوان دومین گروه به این اردو دعوت شدند که تمرینات خود را از روز شنبه یکم آبان ماه آغاز می کنند و این تمرینات به مدت سه روز تا دوشنبه سوم آبان ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر : ۴۲۱۰۴۲