خبرگزاری کار ایران

پیش بازی هفته نهم لیگ برتر

قهرمان و نایب قهرمان در خوزستان/ تلاش پرسپولیس و تراکتورسازی برای تصاحب صدر

هفته نهم لیگ برتر فوتبال فردا با انجام سه دیدار آغاز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سه دیدار از دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فردا برگزار می‌شود.

استقلال خوزستان- پرسپولیس؛ قهرمان و نایب‌قهرمان در خوزستان

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر این روز‌ها حال خوشی ندارد و در حالی در هفته نهم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس می‌رود که با 10 امتیاز در رده پنجم مسابقات لیگ برتر قرار دارد. استقلال خوزستان در هفته گذشته توانست دست به کاری بزرگ بزند و ماشین‌سازی را در تبریز شکست دهد و خود را از قعر جدول جدا کند. در طرف مقابل اما پرسپولیس شرایط کاملا متفاوتی دارد. سرخپوشان با هدایت برانکو توانسته‌اند تا به اینجای لیگ هواداران خود را راضی نگه دارند و با کسب 18 امتیاز مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفته‌اند. نایب قهرمان لیگ برتر پانزدهم امیدوار است با شکست استقلال خوزستان، ضمن حفظ جایگاه کنونی خود انتقام فصل گذشته را از استقلال خوزستان بگیرد.

نفت تهران- ذوب‌آهن اصفهان؛ دایی به دنبال اعاده حیثیت

نفت تهران که در شروع مسابقات با مشکلات مالکیت و مدیرتی مواجه بود نتوانست مانند دیگر تیم‌های لیگ مراحل آماده‌سازی را پشت سر بگذارد. با همین شرایط شاگردان علی دایی در این فصل از مسابقات فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و تا به اینجای کار توانسته اند با کسب 12 امتیاز در رده سوم قرار بگیرند. نفت تهران در بازی قبلی خود مقابل پرسپولیس با دریافت سه گل نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرد و دایی برای اعاده حیثیت مقابل ذوب‌آهنی قرار می‌گیرد که بعد از جدایی یحیی تا حدودی توانسته است از بحران خارج شود و با برد در دربی اصفهان در شرایط ایده‌آل قرار گرفته است. مجتبی حسینی که بعد از جدایی گل‌محمدی سکان هدایت ذوب‌آهن را در اختیار گرفته، امیدوار است با برد مقابل نفت تهران روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

تراکتورسازی-فولاد خوزستان؛ نبرد برای پس گرفتن صدر جدول

از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور تراکتورسازی در یک بازی حساس میزبان فولاد خوزستان است. فولاد خوزستان در هفته هشتم با دو گل، صبای قم را در خانه شکست داد و در رده هشتم جدول جای گرفت. فولاد با دو تیم دیگر تبریزی بازی‌های خود را انجام داده و تنها توانسته از این دو بازی یک امتیاز کسب کند. فولاد این روزها در شرایط مطلوبی به سر می‌برد. شرایطی که با برگشتن ساسان انصاری و روزهای خوب وحید طالب‌لو و به آمادگی رسیدن و هماهنگ شدن بقیه بازیکنان پس از هشت هفته به وجود آمد. باید دید حال که فولاد به شرایط مطلوب رسیده می‌تواند از پس تراکتورسازی که در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و به دنبال برد در این مسابقه است، بربیاید؟‍! فولاد خوزستان با ده امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد.

از سوی دیگر تراکتورسازی قرار دارد که با بازیکنان باتجربه خود به جبران تساوی هفته گذشته مقابل سایپا است. تراکتورسازی که تا هفته هفتم در صدر جدول رده‌بندی بود و در هفته هشتم جای خود در صدر جدول را به پرسپولیس داد، به دنبال کسب پیروزی مقابل فولاد خوزستان است که با بازیکنان جوان خود این روزها خوب نتیجه می‌گیرد. قطعا تراکتورسازی که تا کنون بدون شکست بوده، تیمی نیست که در تبریز به راحتی امتیاز از دست بدهد. تراکتورسازی با دو امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس با شانزده امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. باید دید شاگردان قلعه‌نویی می‌توانند با پیروزی مقابل فولاد که این روزها تشنه پیروزی است، سه امتیاز لازم را کسب کنند و امیدوار به پس گرفتن صدر جدول باشند؟ 

 

کد خبر : ۴۲۰۳۶۲