خبرگزاری کار ایران

فریبا:‌ می‌توانستیم با گل‌های بیشتری کره‌جنوبی را ببریم/ ایران بازی غرورآفرینی انجام داد

بهتاش فریبا معتقد است تیم ملی می‌توانست با گل‌های بیشتری کره‌جنوبی را شکست دهد.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد دیدار ایران و کره‌جنوبی گفت:‌ تیم ملی ایران بازی غرور آفرینی انجام داد. تا به حال کره‌جنوبی را در این حد ضعیف ندیده بودم. کره‌ای‌ها حتی نتوانستند یک موقعیت 30 درصدی روی دروازه ایران ایجاد کنند. تاکتیک تیم ملی برای این بازی بسیار عالی بود.

وی ادامه داد: اگر کمی باهوش‌تر بودیم می‌توانستیم با گل‌های بیشتری کره‌جنوبی را ببریم. اگر بازیکنان‌مان در پاس دادن سریع‌تر عمل می‌کردند کره‌جنوبی سه یا چهار گل دریافت می‌کرد.  با آمادگی خوبی که بازیکنان‌مان داشتند می‌توانستیم این کار را انجام بدهیم. رتبه ایران در رده‌بندی فیفا بعد از انجام دو بازی مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی 10 پله صعود داشته است و این افتخاری است که کی‌روش و شاگردانش به دست آوردند. باید از بازیکنان و کی‌روش تشکر کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا کره‌جنوبی ضعیف بود یا تیم ملی‌ ایران خوب بازی کرد، گفت: کره‌جنوبی هیچوقت ضعیف نبوده است. کره یکی از بهترین تیم‌های آسیاست اما تیم ملی ایران به خوبی فضا را از این تیم گرفته بود. تیم ملی برای تمام دقایق بازی برنامه داشت. بازیکنان‌مان رشادت کردند. بازیکنی جوانی مثل عزت‌الهی به خوبی توپ را کنترل می‌کند و فضا را از کره‌ا‌ی‌ها می‌گیرد. اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش به خوبی حفظ توپ می‌کنند. این نشان‌دهنده روحیه خوب بازیکنان ایران است.

مدیر فنی استقلال در مورد اینکه این تیم در ترکیب اصلی تیم ملی بازیکنی ندارد، گفت: شرایط تیم ملی به گونه‌ای است که انتخاب 18 نفر هم برای کی‌روش سخت است. بازی نکردن استقلالی‌ها در تیم ملی خوب نیست اما بازیکنان تیم ملی همه آماده هستند و مطمئنا اگر امید ابراهیمی و یا وریا غفوری هم در ترکیب قرار می‌گرفتند تمام تلاششان را برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دادند. استقلال در سال‌های گذشته چند یار اصلی در ترکیب تیم ملی و روی نیمکت داشت و امیدواریم برای بازی‌های بعدی هم بازیکنان خوبی در تیم ملی داشته باشیم.

 

کد خبر : ۴۱۸۸۰۹