خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ایران-کره جنوبی؛

کی‌روش و شاگردانش نبرد حیثیتی را می‌برند؟

دیدار تیم ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ فردا از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ فردا از ساعت ۱۸ برابر یکدیگر به میدان می‌روند. دیداری که از هر حیث، حساسیت‌های بالایی برای دو کشور دارد. این نکته را می‌توان از شرایط جدول و همچنین مصاحبه‌های بازیکنان و کادرفنی دو تیم دریافت.

حتی عده‌ای، ماسک زدن بازیکنان کره به هنگام ورود به کشورمان را نوعی جنگ روانی علیه ایران می‌دانند و معتقدند بازیکنان کره می‌خواهند با اشاره به آلودگی هوای تهران، به ایرانی‌ها معترض شوند. البته یک رسانه کره‌ای علت این کار بازیکنانشان را اینطور نوشت: حساسیت‌های آب و هوایی باعث شده تا ورزشکاران کره‌ای به توصیه کمیته ملی المپیک این کشور از ماسک‌های یکدست مشکی رنگ و تایید شده توسط این نهاد ورزشی استفاده کنند. ورزشکاران کره‌ای پیش از این نیز در المپیک ریو، سابقه استفاده از ماسک را داشته اند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان نیز طی مصاحبه‌ای از اهمیت این دیدار گفت و تاکید کرد که این مسابقه برای ایران حکم فینال را دارد.

دلیل دیگری که بر حساسیت‌های این دیدار اضافه کرده است، سه دیدار قبلی ایران و کره جنوبی است. سه دیدار و سه شکست برای چشم بادامی ها. اگر شاگردان کی‌روش این دیدار را هم با پیروزی پشت سر بگذارند برای چهارمین بار پیاپی است که کره جنوبی از ایران شکست می‌خورد. در شرایطی که تمام قصد خود را برای برتری از ایران به کار گرفته‌اند تا خود را به عنوان بهترین تیم آسیا بشناسانند و جایگاه ایران را به خطر بیندازند. البته کی‌روش که حدود ۵ سال است به هیچ تیم آسیایی نباخته است و به نظر نمی‌‌رسد به این سادگی این اتفاق بیفتد!

گفتنی است که تیم ملی کشورمان در سه دیدار گذشته خود در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸گلی دریافت نکرده است.

حضور رضا قوچان‌نژاد در ترکیب تیم ملی هم می‌تواند نکته قابل توجه این مسابقه باشد. او  در سری رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در حالی که کره ای ها برای ایران کری‌های زیادی خوانده بودند آب سردی بر پیکر آنها ریخت و با گل زیبای خود ایران را به جام جهانی برزیل برد. البته مشت‌های گره کرده کی‌روش رو به سرمربی کره جنوبی پس از آن دیدار به یاد ماندنی، در خاطرات ایرانی ها ثبت شده است.

باید منتظر ماند و دید این دیدار جنجالی به نفع کدام یک از دو تیم به پایان می‌رسد. این دیدار فردا از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی شروع می‌شود.

کد خبر : ۴۱۸۳۱۵