خبرگزاری کار ایران

تشریح نشست سه روزه کنگره جهانی از سوی داورزنی

رئیس فدراسیون والیبال مباحث مطرح شده در نشست سه روزه کنگره جهانی والیبال در آرژانتین را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سى‌و‌پنجمین کنگره جهانى فدراسیون بین المللى والیبال (FIVB) از 13 تا 15 مهرماه به میزبانی شهر بوئنوس آیرس آرژانتین برگزار شد و رئیس و دبیرکل فدارسیون والیبال ایران نیز در آن حضور داشتند.
رئیس فدراسیون والیبال در تشریح این کنگره گفت: نمایندگانی از 220 کشور جهان در این کنگره بزرگ شرکت داشتند و نگاه ویژه‌ای به والیبال در آینده و ترسیم برنامه‌های پیش روی این رشته ورزشی تا المپیک 2024 مدنظر قرار گرفت.
محمدرضا داورزنی به انتخاب مجدد آری گراسا به عنوان رئیس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در این کنگره اشاره کرد و گفت: رئیس فدراسیون جهانی والیبال برای پیگیری برنامه‌های خود نیاز به فرصت بیشتر از چهار سال داشت و از سوی دیگر در قوانین فدراسیون جهانی نامزد ریاست این نهاد بین المللی نباید بیش از 75 سال سن داشته باشد، به همین دلیل گراسا این فرصت را برای خود و برنامه‌هایش ایجاد کرد که به مدت هشت سال دیگر ریاست این فدراسیون را بر عهده داشته باشد.
وی به تغییر وضعیت والیبال از ورزش سطح دوی جهان به سطح یک به عنوان مهمترین برنامه فدراسیون جهانی برای آینده اشاره کرد و گفت: رئیس فدراسیون جهانی والیبال معتقد است که فوتبال در جهان به فرهنگ و آئین تبدیل شده است و والیبال این توانایی را دارد که به عنوان ورزش نخست جهان جایگزین این رشته ورزشی شود.
رئیس فدراسیون والیبال ایران تصریح کرد: این رشته ورزشی از نظر تعداد تماشاگر و موفقیت در بازی‌های المپیک جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و با توجه به تعداد اعضای این رشته در فدراسیون جهانی می‌تواند به عنوان ورزش نخست جهان بعد از فوتبال معرفی شود.
وی به مسابقات والیبال قهرمانی مردان و زنان جهان در سال 2018 و قهرمانی ساحلی جهان به عنوان سه رویداد بسیار مهم از دیدگاه فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: FIVB به این سه تورنمنت اهمیت زیادی می‌دهد و تلاش دارد در بالاترین سطح ممکن برگزار شود.
داورزنی به والیبال در برف نیز اشاره کرد و گفت: رونق این ورزش و حضورش در المپیک زمستانی آینده از دیگر برنامه‌های فدراسیون جهانی والیبال است.
وی به المپیک نوجوانان سال 2018 که در آرژانتین برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها برای سنین 14 تا 16 سال است و فدراسیون جهانی والیبال برای رشد و توسعه والیبال در بین سنین پایه به این بازی‌ها نیز توجه خاص دارد. فدراسیون جهانی والیبال این مسابقات را با قهرمانی نوجوانان جهان متفاوت می‌داند و فدراسیون والیبال ایران نیز اهمیت زیادی برای این بازی‌ها قائل است و باید به صورت شایسته‌ای در مسابقات والیبال این بازی‌ها حضور یابیم.
داورزنی در پاسخ به این پرسش که اعضای کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی والیبال چه زمانی مشخص خواهند شد؟ گفت: این موضوع در نشست هیات رئیسه ماه آینده فدراسیون جهانی والیبال مشخص می‌شود و از ایران نیز 6 نفر برای عضویت در کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی کاندید هستند.
وی تاکید کرد: نگاه رئیس و فدراسیون جهانی والیبال برای کمیته‌های مختلف استفاده از افراد بر اساس تخصص و علم است تا به توسعه والییال در جهان به صورت تخصصی کمک شود.
داورزنی بار دیگر به اهمیت سه رویداد قهرمانی جهان مردان و زنان و والیبال ساحلی اشاره کرد و گفت: فدراسیون جهانی والیبال دوران بعد از المپیک ریو را دوران طلایی برای والیبال می‌داند و تلاش زیادی برای ساماندهی مسابقات به نحو شایسته خواهد داشت تا به توسعه والیبال کمک کند. آری گراسا معتقد است که با کمک یکدیگر باید آینده والیبال را بسازیم و آینده والیبال به این نحوه برگزاری این سه رویدادمهم بستگی دارد.
وی انتخاب دو عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال از کشورهای مسلمان را نیز یکی از دستاوردهای مهم کنگره جهانی در آرژانتین دانست و گفت: این مهم با همکاری کشورهای آسیا و آفریقا به دست آمد که نفراتی از اندونزی و مغرب (دو کشور مسلمان) عضو برد فدراسیون جهانی شدند.
رئیس فدراسیون والیبال ایران به راهکارهای توسعه والیبال در جهان و ارتباط آن با منابع مالی اشاره کرد و گفت: فدراسیون جهانی از کشورها برنامه در این خصوص گرفته است و خوشبختانه ایران در این زمینه از بسیاری کشور ها پیش است و مشکلی برای تامین منابع مالی ندارد. فدراسیون والیبال برای تمامی فعالیت های خود در این زمینه موفق عمل کرده است.
داورزنی در پایان به اهمیت استفاده از فضای چند رسانه ای، مجازی و اینترنتی برای رشد و توسعه والیبال در برنامه‌های فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز فدارسیون والیبال ایران عملکرد بسیار خوبی دارد. پایگاه هواداری 3060، کانال تلگرام و دیگر فضاهای مورد استفاده در اطلاع رسانی و سایت برتر فدارسیون والیبال در ایران گواهی برای این موضوع است. همچنین استقبال از خبرهای تولیدی روابط عمومی فدراسیون والیبال ایران و استفاده در سایت‌های فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا نیز از دیگر عملکرد خوب در این زمینه محسوب می‌شود.

 

کد خبر : ۴۱۸۲۳۱