خبرگزاری کار ایران

مدیر آکادمی پرسپولیس در گفت‌وگو با ایلنا:

باید روند پیشرفت تیم‌های پایه را در نظر گرفت/ از آکادمی‌های هلند و بارسا الگو بگیریم/ اساس استعدادیابی ایران صحیح نیست

مدیر آکادمی پرسپولیس معتقد است می‌توان با الگوبرداری از اکادمی‌های روز دنیا، اساس استعدادیابی در کشور را اصلاح کرد.

مصطفی قنبرپور، مربی پایه‌های تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص موفقیت تیم ملی نوجوانان در آسیا به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: ابتدا باید این موفقیت را به جامعه فوتبال و همه دست‌اندرکاران تیم نوجوانان تبریک و خسته نباشید گفت. نایب قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی موفقیت بسیار بزرگی است.

وی در خصوص انتقاداتی که به نحوه بازی ایران در فینال مقابل عراق شده است، گفت: بالاخره در یک تورنومنت ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد. در بعضی بازی‌ها شاید یک تیم ضریب اشتباهاتش بالا برود.

وی افزود: شما باید روند پیشرفت تیم را بررسی کنید. این تیم الان از ژاپن هم بهتر شده است. ژاپن در همه رده ها به خوبی کار می‌کند و برنامه‌ریزی دارد. این نکته حائز اهمیت است که پیشرفت ما به چه شکل بوده است. نتیجه یک بازی نمی‌تواند تعیین کننده همه چیز باشد.

مربی پیشین پایه‌های تیم ملی فوتبال درباره نتیجه‌گرایی در فوتبال کشور گفت: اولویت در رده‌های پایه، تیم بزرگسالان است. در تیم بزرگسالان ما نتیجه گرا هستیم.  این روند روی تیم‌های پایه نیز تاثیرگذار است و باعث می‌شود در رده‌های پایه نیز نتیجه‌گرا باشیم. به همین دلیل، کار روی مسائل فنی را از دست می‌دهیم. البته نتیجه اهمیت زیادی دارد ولی باید بعد فنی را هم در نظر بگیریم. بازی زیبا نباید فراموش شود و تمام تمرکز روی نتیجه گرفتن باشد.

وی افزود: ما باید از آکادمی‌های بزرگ دنیا الگو بگیریم. ببینیم آکادمی‌های بارسلونا چه می‌کند. کار در رده‌های پایه را از هلندی‌ها یاد بگیریم. کره و ژاپن نیز به همین شکل پیشرفت کرده‌اند.

قنبرپور در پایان گفت: من از این موفقیت‌ها بسیار خوشحال شدم. من خودم قبلا در تیم ملی پایه‌ها بوده‌ام و آن‌ها را جزو خانواده‌ام می‌دانم. امیدوارم در جام‌جهانی نیز بدرخشند و جزو تیم‌های خوب جام باشند.

کد خبر : ۴۱۶۶۵۰