خبرگزاری کار ایران

بهروان: پیشنهاد دادیم تیم‌هایی که از جام حذفی انصراف می‌دهند دو سال حق حضور در این رقابت‌ها را نداشته باشد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: حضور تیم‌های لیگ برتری از یک مرحله جلوتر فرصت خوبی است تا تیم‌هایی که هیچ وقت دیده نمی‌شوند در دیدار مقابل تیم‌های بزرگ دیده شوند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا بهروان در حاشیه نشست خبری دیدارهای جام حذفی در مورد اینکه چرا امسال تیم‌های لیگ برتری از یک مرحله زودتر وارد مسابقات می‌شوند، گفت: باید بابت این موضوع از تیم‌ها تشکر کرد و همچنین از سازمان لیگ چون با این کار ارزش‌های فنی و شگفتی‌های جام حذفی بیشتر می‌شود. در واقع حضور تیم‌های لیگ برتری از یک مرحله جلوتر فرصت خوبی است تا تیم‌هایی که هیچ وقت دیده نمی‌شوند در دیدار مقابل تیم‌های بزرگ دیده شوند.

بهروان افزود: البته از لحاظ مرحله تفاوتی نکرده است اما خواستیم طوری رفتار کنیم که در تعطیلات تیم‌ها بدون حضور ملی‌پوشان بازی کنند تا تعطیلات به آنها لطمه نزند اما چرا برخی از تیم‌های لیگ برتری که مدام از تعطیلات گلایه می‌کنند از جام حذفی کنار می‌کشند؟ برخی از آنها حتی می‌گویند که شاید نتیجه لازم به دست نیاید و یا برخی هم می‌گویند که توانایی مالی نداریم یا می‌خواهیم استراحت کنیم. اسم این تیم‌ها را نمی برم و خودتان بهتر می‌دانید. اما این اقدامات زیبا نیست اما سوال من این است که در حالیکه از روز اول جدول مسابقات مشخص بود و مدام به تعطیلات ایراد می‌گیرید چرا از این مرحله وارد مسابقات نشدید؟

وی ادامه داد: شب گذشته در نقد جام حذفی فیلمی پخش شد که تیم‌ها می‌گفتند ما باید با برخی از رقبایمان بازی دوستانه انجام دهیم اما حالا باید در جام حذفی با آنها بازی رسمی برگزار کنیم.

بهروان تأکید کرد: در مراحل بعدی دیگر ملی‌پوشان هستند و چون تیم‌ها به مراحل بالاتر صعود می‌کنند به طور حتم سطح رقابت‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تأکید کرد: در حال حاضر 26 روز لیگ تعطیل است که طی آن 10 روز فیفادی را داریم و اگر یکی دو روز بعد و قبل از آن را حساب کنیم می‌شود 14 روز که اگر این 14 روز را از 26 روز تعطیلی کم کنیم ما در این مدت دو مرحله جام حذفی را انجام دادیم تا تعطیلات به روند تیم‌ها ضربه نزند.

وی در مورد حضور پرسپولیس گفت: اگر در مرحله بعدی پرسپولیس بیشتر از سه ملی‌پوش داشته باشد بازی آنها را لغو خواهیم کرد. البته آنها در مرحله اول هم گفتند بازی نمی‌کنیم اما بعدا خودشان گفتند بازی خواهیم کرد. ضمن اینکه در مرحله بعدی هر تیمی بیشتر از سه ملی‌پوش داشته باشد بازی آنها را لغو خواهیم کرد. الان هم پرسپولیسی‌ها خودشان خواستند و با هماهنگی آنها روز جمعه مشخص شد.

بهروان در مورد اینکه آیا فقط جریمه نقدی برای تیم‌هایی که از جام حذفی انصراف می‌دهند کافی است یا خیر، گفت: ما پرونده این تیم‌ها را به کمیته انضباطی می‌فرستیم اما به نظرتان چه جریمه‌ای می شوند؟! به طور مثال آنها به یک سفری خواهند رفت که 30 میلیون برای آنها هزینه دارد. پس دیگر جریمه مالی چه معنایی دارد؟

وی تأکید کرد: دنبال مصوب کردن این جریمه در سازمان لیگ هستیم تا تیم‌هایی که انصراف می‌دهند تا دو سال نتوانند در جام حذفی بازی کنند. مانند همه دنیا. بنده معتقدم قوانین بازدارنده باید قوی باشد. شما در لیگ با 30 بازی به سهمیه آسیا می‌رسید اما در جام حذفی با 5 بازی. پس اگر قرار است تیم‌ها انصراف دهند ما هم می‌توانیم طرح دیگری بگذاریم و آن طرح اینکه مسابقات را با حضور 32 تیم به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم تا اینچنین ارزش جام حذفی هم بالا برود ضمن اینکه اینقدر برای میزبانی ها قرعه‌کشی نکنیم.

بهروان ضمن گلایه از امکانات برخی تیم‌ها گفت: از آنهایی که می‌گویند جزو خانواده فوتبال هستیم می‌خواهم صادق باشند و اگر یک تیم قهرمان استان، قهرمان جام حذفی شود آیا می‌تواند به آسیا برود؟ آیا این تیم مجوز حرفه‌ای دارد؟ کسی این‌ها را رعایت نمی‌کند. بازی‌ها معمولا در زمین‌های بدون حصار برگزار شده و حتی در شهرها هتل برای اقامت تیم‌ها نیست. فقط همه انتظار دارند که به مقاصد خود برسند.

بهروان گفت: جالب است یک سایتی اینطور نوشته که تراز مالی دست من است اما من مسئول اجرای کمیته مسابقات و برنامه‌ریزی‌ها هستم و کسی که این قراردادها را می‌بندد در بازاریابی فدراسیون است. آنها تراز مالی را به هیأت رئیسه ارسال می‌کنند و این هیأت بررسی کرده و سپس مصوب می‌کنند. تاج و کاظمی نیز تأکید دارند که بلیت‌فروشی حق باشگاه‌هاست و باید ساز و کاری فراهم شود تا برای این موضوع موانع برطرف شده و تیم ها به حق خود برسند. در قانون نیز دیده شده که آنها خودشان بلیت‌فروشی را انجام دهند و اگر می‌خواهیم به سمت حرفه‌ای شدن برویم باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: سازمان لیگ در مورد اینکه طاهری دو سال پیگیر این موضوع بود اما پس از جلسه‌اش با تاج این موضوع کنسل شد، گفت: تاج اخیرا دستوری داده و کاظمی نیز من را مأمور کرده تا کمیسیونی در این خصوص تشکیل شود. البته این سیاست سازمان لیگ است و ما این حق را برای همه باشگاه‌ها قائل هستیم که بلیت فروشی در اختیار همه باشگاه‌ها باشد.

وی در مورد اینکه چرا سامانه بلیت‌فروشی 35 درصد از مبلغ را برای خودش برداشت می‌کند، گفت: کسانی که قرارداد بسته‌اند باید پاسخگو باشند. البته سوالاتی که می‌کنید در حیطه من نیست و شاید برای خودشان استدلالی داشتند که این قرارداد را بستند. من از مفاد آن خبر ندارم و یکسری از اطلاعات را از برنامه 90 فهمیدم.

بهروان در مورد اینکه این قرارداد در زمان کفاشیان بسته شده است، گفت: پیش‌بینی که شده این است که باشگاه‌ها وقتی می‌خواهند بلیت‌فروشی کنند باید قرارداد جدیدی بسته شود.

 

کد خبر : ۴۱۴۹۰۶