خبرگزاری کار ایران

شمس در گفت‌وگو با ایلنا:

مقصر اصلی نتایج تیم ملی سازمان لیگ فوتسال است/ شاگردان ناظم الشریعه در زدن ضربات آخر دقت ندارند

مربی اسبق تیم ملی فوتسال معتقد است تعطیلی 8ماهه لیگ برتر، فوتسال ایران را از نظر فنی و مالی عقب نگه داشت.

حسین شمس درباره عملکرد تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: عملکرد تیم ایران از نظر شکل بازی بد نبوده است اما متاسفانه در نتیجه‌گیری خوب عمل نکردیم. شاگردان ناظم الشریعه در طول بازی موقعیت‌های بسیاری به دست‌ می‌آورند اما در زدن ضربات آخر دقت کافی ندارند و گاهی هم با بدشانسی این موقعیت‌ها گل نمی‌شود.

وی افزود: تعداد گلی که در این مسابقات از روی ضربات ایستگاهی و شروع مجدد دریافت کردیم بسیار زیاد بود و این را می‌توان ضعف اصلی تیم ملی ایران عنوان کرد. در بازی با آذربایجان سه گل این تیم از روی همین ضربات به ثمر رسید و منجر شد حریف ما در بازی آینده تیم ملی برزیل باشد. امیدوارم در زمان باقی مانده به بازی برزیل، کادر فنی این مشکل را نیز حل کند.

مربی سابق تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه آیا با توجه به نتایج به دست آمده فاصله فوتسال ایران با کشورهای آذربایجان و مراکش همین اندازه است، گفت: رنکینگ فیفا در فوتسال بر خلاف فوتبال، کاملا واقعی است. فوتسال ایران در رنکینگ جهانی رتبه ششم را دارد و مراکش و آذربایجان در رتبه‌های پایین‌تر از بیست قرار دارند. علت این نتایج را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. وقتی لیگ فوتسال ما به مدت 8ماه تعطیل میشود و بازیکنان از نظر فنی و مالی ضرر های بسیاری متحمل می‌شوند، این نتایج دور از انتظار نبود. مسئولان کمیته فوتسال و سازمان لیگ مقصر اصلی این نتایج هستند و باید پاسخگو باشند.

شمس در پاسخ به این سوال که چقدر به برد ایران مقابل برزیل امیدوارید، گفت: تیم ملی بعد از سه بازی به پختگی لازم رسیده است در کنار این، تیم ما همیشه در مقابل برزیل عملکرد خوبی داشته است. باختهای ما به برزیل مانند سال 2008،  همیشه با اختلاف کم بوده است. در این مسابقات نیز با توجه به سن زیاد بازیکنان برزیل و بازی‌های آسان این تیم در مرحله مقدماتی، بسیار امیدوارم که تیم ما برزیل را از پیش رو بردارد.

 

کد خبر : ۴۱۲۴۱۹