خبرگزاری کار ایران

ساکت: در حال مذاکره غیررسمی برای انتخاب داور استرالیایی هستیم

مدیر تیم‌های ملی فوتبال ایران گفت: در حال مذاکرات و تعاملات غیررسمی در مورد انتخاب داور استرالیایی برای بازی با ازبکستان هستیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه خبر در مورد اعلام زودهنگام نام داور استرالیایی برای قضاوت بازی با ازبکستان گفت: معمولا رویه همین گونه است که نام داور را زودتر اعلام می‌کنند اما با توجه به حساسیت‌هایی که در این مرحله از مسابقات هست AFC تلاش کرده بهترین موجودی خودش را به صحنه بیاورد. ما در ارتباط با عملکرد این داور استرالیایی حساسیت‌هایی داریم. امیدوارم که با استمرار موضوع، بخشی از کار محقق شود.

ساکت در مورد اینکه فدراسیون فوتبال به انتخاب این داور اعتراض کرده یا خیر؟ گفت: مذاکرات و تعاملات غیررسمی را دنبال می‌کنیم. این موضوعی نیست که بخواهیم به صورت رسمی آن را دنبال کنیم. داور مسابقه انتخاب شده و خواهان ناظر ویژه و یا ناظرین ویژه داوری در مسابقه با ازبکستان هستیم. کمیته بین‌الملل و رئیس فدراسیون فوتبال این مساله را پیگیری می‌کنند.

مدیر تیم‌های ملی در مورد اینکه به طور رسمی به AFC اعتراض خواهند کرد یا نه گفت: هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم اما نگرانی‌هایی در رابطه با انتخاب ایشان وجود دارد که خواهان ناظر ویژه داوری هستیم.

ساکت در مورد اینکه شرکت جیووا خواهان خسارت 10 میلیارد تومانی از فدراسیون فوتبال به خاطر استفاده از برند آدیداس شده گفت: به هیچ عنوان این مساله صحت ندارد. هر باشگاه و تیم ملی اختیار دارد که براساس خواسته‌ها و سلایق خودش برند مورد نظرش را انتخاب کند.

ساکت در حالی خبر غرامت برند ایتالیایی را تکذیب کرد که ایمیل جیووا 4 روز گذشته به دست مسئولان فدراسیون فوتبال ایران رسیده است!

البته روز گذشته یک ساعت قبل از شروع مسابقه حساس تیم های ملی ایران و چین در همین بخش خبری اعلام کرد که جواد نکونام برای آنالیز بازی قطر و ازبکستان راهی دوحه شده که چنین خبری صحت نداشت و نکونام در تهران حضور داشت و گوپا مدیر تیم‌های ملی از این موضوع بی‌خبر بود.

کد خبر : ۴۰۸۹۵۷