خبرگزاری کار ایران

رحمان رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

برانکو پرسپولیس را متحول کرده است/ توقع بازی زیبا از تیم ملی انتظار بی‌جایی نیست

بازیکن پیشین تیم ملی معتقد است که ایران مقابل قطر بازی زیبایی به نمایش نگذاشته است.

رحمان رضایی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشور در خصوص بازی فردا تیم ملی مقابل چین به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: این بازی برای هر دو تیم بسیار حساس است. تیم چین بسیار متحول شده و بازی قبل هم مستحق باخت به کره نبود. به هرحال آن‌ها می‌آیند که باخت قبل را در خانه جبران کنند بنابراین ایران کار دشواری مقابل آن‌ها دارد. چینی ها هرطور شده می‌خواهند پیروز شوند.

وی افزود: چینی‌ها به خاطر باخت مقابل کره استرس دارند و اگر از ایران گلی دریافت کنند فشار زیادی را باید تحمل کنند. چون هم ایران می‌داند که برای دفاع باید چه کند و هم جو ورزشگاه علیه چینی‌ها می‌شود.

رضایی در خصوص سیستم احتمالی تیم ملی ایران در این دیدار گفت: ایران باید سعی کند منطقی بازی کند و در وهله نخست گل نخورد. به عقیده من با توجه به سه امتیازی که از قطر گرفتیم استرس کمتری داریم و با حفظ آرامش می‌توانیم چین را هم در خانه شکست دهیم. البته ایران باید نسبت به دیدار مقابل قطر، بازی بهتری را به نمایش بگذارد.

وی درباره این موضوع که گفته می‌شود بعضی بازیکنان ایران مثل رضاییان و حاج‌صفی آماده نیستند گفت: بعضی از کارشناسان چنین عقیده‌ای دارند. آماده نبودن بازیکنان در بازی نه‌چندان مطلوب ایران مقابل قطر مزید بر علت بود. البته این‌ها بهانه‌های خوبی نیست چرا که لیگ ایران با ۱۶ تیم در اختیار کادرفنی تیم‌ ملی بود و می‌توانستند بازیکنان آماده به تیم ملی ببرند. توقع بازی زیبا از تیم ملی توقع بی‌جایی نیست. این راهم بگویم که در بازی نخست استرس هواداران و جو ورزشگاه کمی روی بازیکنان تاثیر داشت. ایران در گردش توپ، نوع بازی و مالکیت توپ باید بهتر شود. باید به بازی سرعت بدهیم.

مربی تیم تراکتورسازی در پایان درباره بازی این تیم مقابل پرسپولیس گفت: دو ملی پوش در تیم داریم که بعد از بازی چین به ما ملحق می‌شوند و به دلیل خستگی که دارند ممکن است نتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. در کل تیم آماده است. تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذاریم. برانکو پرسپولیس را متحول کرده است اما ما هم تراکتورسازی هستیم و همیشه، چه در خانه و چه خارج از خانه تیم‌ها از ما هراس دارند. امسال چند امتیاز از دست داده‌ایم که باید جبران شود. به همین دلیل برای شکست پرسپولیس به میدان خواهیم رفت.

کد خبر : ۴۰۸۱۲۷