خبرگزاری کار ایران

چه کسی جانشین آقای خاص خواهد شد؟

حال و هوای این روزهای کشتی فرنگی غبار آلود است و باید منتظر تشکیل جلسه شورای فنی کشتی فرنگی بمانیم و ببینیم که چه کسی را برای جانشینی محمد بنا انتخاب خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمد بنا، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به اینکه قرارداد همکاریاش با فدراسیون کشتی به‌ عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تا پایان المپیک 2016 ریو ادامه داشت، نه‌تنها علاقه‌ای به ادامه همکاری با فدراسیون کشتی ندارد بلکه از دنیای کشتی هم خداحافظی کرد و کشتی فرنگی را به دست رسول خادم و شورای فنی سپرد. او رفت تا کمی استراحت کند. محمد بنا را می‌توان از پرافتخارترین مربیان تاریخ ورزش ایران دانست. او توانست با یک تیم در دو المپیک شرکت کند و در مجموع سه مدال طلا و دو مدال برنز کسب کند. به این ترتیب بهترین نتایج کشتی فرنگی در المپیک‌ متعلق به آقای خاص است. محمد بنا اعلام بازنشستگی کرده است. این بدان معنا است که دیگر محمد بنا را کنار تشک کشتی نخواهیم دید.

گویا بعد از المپیک ریو موضوعی محمد بنا را شدیدا ناراحت کرده است. او در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از برخی نا ملایمتی‌ها گلایه کرده بود. برخی از اهالی کشتی محمد بنا را به تکروی و خود محوری محکوم کرده بودند. بنا می‌گوید: می‌روم تا کشتی فرنگی از غرور و تکروی نجات یابد. صدای اعتراض به دو مدال ارزشمند برنز المپیک از سوی برخی از نفرات سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران را وادار به خداحافظی کرده است. آیا با رفتن محمد بنا وضع کشتی فرنگی ایران بهتر خواهد شد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال حداقل باید چهار سال صبر کنیم تا ببینیم شورای فنی کشتی فرنگی تصمیم درستی گرفته است یا اینکه ما شاهد کسب حداقل مدال المپیک نیز توسط تیم ملی کشتی فرنگی نخواهیم بود.

کناره‌گیری محمد بنا از کشتی آن هم به طور کامل دور از ذهن است. اگر محمد بنا از کشتی فرنگی خارج شود، کوله باری از تجربه را  از خانه کشتی خارج کرده است. شاید او نخواهد همانند گذشته به عنوان سرمربی اداره تیم ملی را در دست بگیرد ولی نگهداری او در کنار تیم ملی یکی از بایدها است. کشتی فرنگی مدیون محمد بنا است. بنا یک دوره ده ساله را صرف ساخت طلایی‌ترین نسل کشتی فرنگی ایران کرد و در این ده سال بیش از سایر مربیان کشتی فرنگی تجربه کسب کرده است.

حال و هوای این روزهای کشتی فرنگی غبار آلود است و باید منتظر تشکیل جلسه شورای فنی کشتی فرنگی بمانیم و ببینیم که چه کسی را برای جانشینی محمد بنا انتخاب خواهند کرد. پس از خداحافظی بنا از کشتی فرنگی گمانه‌زنی‌هایی در خصوص جانشینان او مطرح شده است و چند نام در بین این اسامی به چشم می‌خورد. از خیرآبادی، رنگرز و نوربخش به عنوان نامزدهای جانشینی محمد بنا نام برده می‌شود هر چند هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است. تیم ملی کشتی فرنگی احتیاج به تفکر جدید دارد. تفکری که به همین روند کشتی فرنگی ادامه دهد و بتواند حداقل کسب دو مدال برنز را در المپیک تکرار کند.

 

کد خبر : ۴۰۷۶۶۲