خبرگزاری کار ایران

پرونده فساد در فیفا به بکن‌باوئر رسید

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۰۶۷

پلیس برای کشف مدارک مربوط با پرونده فساد در پروسه ارائه امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ به این کشور، خانه اسطوره فوتبال ژرمن‌ها را بازرسی کرد.

به گزارش ایلنا، خانه فرانتس بکن‌باوئر روز گذشته (پنجشنبه) به منظور کشف مدارکی مربوط با پرونده فساد ژرمن‌ها برای کسب امتیاز میزبان جام جهانی 2006 توسط پلیس بازرسی شد. قیصر یکی از مظنونان پرونده‌ای است که در آن به تخلفاتی مانند پولشویی و اختلاس چندین میلیون یورویی رسیدگی می‌شود.

اخیراً فاز گسترده‌ای از فساد‌های صورت گرفته در فیفا فاش و تأیید شده است که اسطوره تیم ملی آلمان که با این تیم قهرمان جام جهانی شد، یکی از چهار مقام فوتبال کشورش است که توسط دادستانی مدعی‌العموم سوئیس مورد بازجویی قرار گرفته است.

در راستای همین بازجویی‌ها، منزل بکن‌باوئر در اتریش با حکم قضایی دادستان فدرال سوئیس مورد بازرسی قرار گرفت و در همین حال دادستان مدعی‌العموم سوئیس تأیید کرده که روند رسیدگی به تخلفات احتمالی ستاره پیشین ژرمن‌ها و سه تن دیگر از کمیته برگزاری جام جهانی 2006 در آلمان آغاز شده است. این چهار نفر به کلاهبردای، پولشویی، سوء مدیریت و اختلاس مربوط به پرداخت غیرقانونی 6.7 میلیون یورو به فیفا در سال 2005 متهم هستند.

دادستانی فدرال سوئیس در این خصوص بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: روز پنجشنبه جست‌وجو‌ی املاک و جستجو‌های گروهی برای جمع‌آوری مدارک لازم به صورت همزمان در هشت مکان محتلف در اتریش و آلمان صورت گرفت. علاوه بر آن، چند مظنون به وسیله یا از طرف دفتر دادستانی کل سوئیس مورد بازجویی قرار گرفتند.

بکن‌باوئر که سال 1990 تیم ملی آلمان را قهرمان جام جهانی کرد، مسئول گروهی بود که پیشنهاد میزبانی ژرمن‌ها از جام جهانی 2006 را به فیفا ارائه کردند و در این پروسه رقبایی مانند آفریقای جنوبی را شکست داد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز