خبرگزاری کار ایران

بیانیه فدراسیون هندبال در پی عدم اعزام تیم ملی نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا

فدراسیون هندبال در پی عدم اعزام تیم ملی نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، ساعت ٢٠ سه شنبه شب ٢ شهریور در تماس سرپرست حراست وزارت ورزش و جوانان با سیدابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال دستور یکی از نهادهای عالی رتبه مبنی بر عدم اعزام تیم ملی نوجوانان به بحرین ابلاغ شد. تیم ملی هندبال نوجوانان از یک سال پیش خود را برای شرکت در هفتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا  و انتخابی قهرمانی جهان که از ٦ تا 15 شهریور ماه 1395 در بحرین برگزار می شود آماده کرده بود.

در پی این تصمیم فدراسیون هندبال بیانیه ای با عنوان «ما به نسل طلایی هندبال ایران افتخار می‌کنیم» به شرح زیر منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ اصْبرِْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین‏ 

صبر کن که خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نمی ‏کند 

نوجوانان با استعداد و خوش آتیه که از مسابقات بزرگ نهاد ریاست جمهوری که سال گذشته برگزار شد، با دقت انتخاب شده‌اند و با تحمل فشار درس و کنکور همراه با تمرین سخت و طاقت فرسا، در کنار یک سال تلاش بی منت، دلسوزانه و متعهدانه کادر فنی «نسل طلایی هندبال ایران» را ساخته اند، خود را برای حضور شایسته در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کرده بودند؛ نوجوانان غیور و عزتمند ایرانی از پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا یک چیز می خواستند: کسب سهمیه جهانی! سقف آرزوی های نوجوانِ طلایی ما، آسیا نیست، جهان است.

اما متاسفانه با وجود همه ی تدارکات وسیع و تلاش های گسترده که در بالاترین سطح ممکن انجام گرفته برای ساختن «نسل طلایی هندبال ایران»، شرایط ویژه و پیچیده بحرین موجب شد تا شورای‌عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد هیچ نماینده ای در حوزه های ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به این کشور اعزام نشود، از جمله تیم ملی هندبال نوجوانان.

هرچند این انتخاب جریمه مالی و محرومیت برای هندبال ایران در پی دارد اما روشن است این تصمیم بر اساس مجموعه ای از اطلاعات سیاسی و امنیتی که متضمن عزت و اقتدار، احترام و سلامتی و امنیت ورزشکاران عزیزمان که نماینده جمهوری اسلامی ایران هستند گرفته شده است و وزارت ورزش و جوانان از  آن به صورت ویژه حمایت می کند.

بیان آنچه شب گذشته در اردوی تیم ملی نوجوانان پر امید ایران گذشت سخت است، اما فدراسیون، خانواده بزرگ هندبال ایران به ویژه مربیان پایه استان ها و کادر فنی متعهد تیم ملی «نسل طلایی» ای ساخته اند که می تواند سال ها بر تارک هندبال ایران بدرخشد. 

اعضای تیم ملی نوجوانان هندبال در پایان مارتن نفس گیر تمرین و درس به خودشناسی و خودباوری ای رسیده اند که می توانند از این دوران سخت به سلامت گذر کنند و به آرزوی‌های آسیایی و جهانی شان در رده «جوانان» برسند.

ما به «نسل طلایی هندبال ایران» افتخار می‌کنیم.

 

کد خبر : ۴۰۴۲۳۸