خبرگزاری کار ایران

نگاهی به عملکرد فدراسیون‌های موفق ایران در المپیک ریو

فدراسیون کشتی، وزنه‌برداری؛ شمشیر بازی و والیبال عملکرد خوبی در المپیک ریو داشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،نتایج فدراسیون والیبال، شمشیربازی، کشتی و وزنه برداری در المپیک ریو قابل قبول بوده است و در صورت برنامه‌ریزی مناسب می‌توان به کسب مدال‌های بیشتر در این رشته‌ها امیدوار بود. عملکرد فدراسیون‌های موفق ایران در المپیک ریو در ادامه مطلب می‌خوانید.

کشتی فرنگی؛ شاگردان بنا پایین‌تر از حد انتظار

اگر به قبل از المپیک 2012 برگردیم نتایج کشتی فرنگی ما بسیار ناامید کننده است.  در المپیک لندن  شاگردان محمد بنا با کسب سه مدال طلا شگفتی خلق کردند و انتظارات را از کشتی‌فرنگی بالا بردند. قبل از المپیک لندن آخرین مدال کشتی فرنگی ما در المپیک به سال 1972 برمی‌گردد؛ جایی که رحیم‌علی آبادی مدال نقره کشتی فرنگی را کسب کرد. دوازده سال قبل از رحیم علی‌آبادی، محمد پذیرایی موفق شده بود در المپیک رم مدال برنز را کسب کند. حالا اما از کسب دو مدال برنز در المپیک ریو ناراحتیم چرا که توقع داشتم بعد از المپیک لندن حداقل یک طلای کشتی‌فرنگی در المپیک ریو کسب کنیم. اتفاقاتی پیش آمد که بنا و شاگردانش نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند اما نمی‌توان گفت آنها عملکرد بدی در المپیک ریو داشتند. دو مدال برنز قبل از المپیک لندن برای ما نتیجه بسیار خوبی بود.

اولین نایب قهرمانی ایران در کشتی آزاد المپیک

کشتی آزاد اما اتفاقات خوبی را در المپیک ریو رقم زد و با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز نایب قهرمان المپیک ریو شد.  بعد از وزنه برداران کشورمان این شاگردان رسول خادم بودند که توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. اگر در بازی رضا یزدانی ناداوری صورت نمی‌گرفت شاید به تعدادهای مدال‌های ایران و کشتی‌ آزاد افزوده می‌شد.

در نهایت فدراسیون کشتی با ریاست رسول خادم عملکرد بسیار خوبی داشت و در مجموع فرنگی و آزاد توانست پنج مدال از هشت مدال ایران در المپیک را کسب کند.

وزنه برداری؛ کسب دو مدال خوش‌رنگ

کیانوش رستمی و سهراب مرادی دو وزنه بردار کشورمان توانستند دو مدال خوش‌رنگ برای کشورمان کسب کنند. وزنه برداری ایران همیشه جزو رشته‌های مدال آور در المپیک بوده است و نتیجه به دست آمده تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی بود. ضمن اینکه بهداد سلیمی هم می‌توانست مدال المپیک را کسب کند اما با ناداوری که در حق او شکل گرفت نتوانست سومین وزنه‌بردار مدال‌آور ما در المپیک ریو باشد.

شمشیربازی؛ چهارم المپیک، قهرمان ایران

رتبه چهارمی مجتبی عابدینی چیزی کم‌تر از مدال طلا برای ورزش ایران نداشت. عابدینی تا یک قدمی فینال پیش رفت اما با اختلاف یک امتیاز به حریف آمریکایی خود باخت و از صعود به فینال بازماند. عابدینی ره صد ساله را یک شبه رفت. علی پاکدامن، دیگر نماینده شمشیر بازی کشورمان هم در اولین بازی خود مقابل حریف آلمانی شکست خورد اما عملکرد قابل قبولی داشت.

والیبال؛اولین حضور و صعود به مرحله حذفی

تیم ملی والیبال کشورمان بعد از 52 سال به المپیک صعود کرد و این خود نوعی موفقیت برای والیبال ایران محسوب می‌شود. توقع رئیس فدراسیون و لوزانو این بود که والیبال ایران در المپیک به دور حذفی صعود کند که این کار انجام شد. والیبال ایران از سطح آسیا فراتر است و باید به دنبال برنامه‌ریزی‌هایی برای صعود به المپیک توکیو باشد. مطمئنا اگر برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای والیبال انجام شود می‌توانیم شاهد درخشش ایران در المپیک توکیو باشیم. در نهایت عملکرد فدراسیون والیبال ایران در راه صعود به المپیک  و نتایج کسب شده در ریو قابل قبول بوده است.

 

کد خبر : ۴۰۳۲۹۰