خبرگزاری کار ایران

علی مرادی: در حق بهداد "ظلم آشکار" کردند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران عملکرد هیات ژوری در ناکام گذاشتن بهداد سلیمی از مدال المپیک را "ظلم آشکار" دانست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، علی مرادی، که از ناداوری هیات ژوری و ناکام ماندن بهداد سلیمی از کسب مدال المپیک به شدت عصبانی بود گفت: این رفتار ظلم آشکار بود. آن‌ها نمی‌خواستند که ایران مدال بگیرد. فردی که دیروز جزو تکنیکال کنترل بازی‌ها بود امروز به عنوان عضو هیات ژوری عمل می‌کرد. همین‌ها هستند که رای داوران را تغییر دادند.

او ادامه داد: ما نسبت به این رفتار اعتراض کردیم اما گفتند که این اعتراض قبول نیست. واقعا جای تاسف است که ورزش جهان به این شکل اداره می‌شود و روح المپیک خدشه‌دار می‌شود.

مرادی درباره واکنش تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نسبت به اتفاقات امروز هم گفت: ما اعتراض خود را اعلام کردیم اما او گفت کاری نمی‌شود کرد چون هیات ژوری تصمیم گرفته است اما هیات ژوری واقعا کم لطفی‌ کرد که در تاریخ ثبت می‌شود. آن‌ها می‌گفتند که دست بهداد دوبار از ناحیه آرنج دچار خطا شده است.

او ادامه داد: بار اول داوران درست تشخیص داده بودند اما بار دوم سه داور رای قبول دادند اما سپس هیات ژوری رای داوران را عوض کرد. این ظلم است. متاسفانه روح المپیک را خدشه‌دار می‌کنند. ما اعتراض خود را اعلام کردیم اما می‌گویند که نمی‌شود کاری کرد.

مرادی درباره حضور نیروهای پلیس در سالن وزنه‌برداری هم گفت: این مربوط به مسائل امنیتی مسابقه‌ها است اما من این را نمی‌پسندم. وجود مسائل امنیتی در ورزش چندان چیز جالبی نیست.

 

کد خبر : ۴۰۱۵۱۰