خبرگزاری کار ایران

طلسم ناکامی کاروان ایران در المپیک ریو شکسته می‌شود؟

پنج روز از المپیک گذشت؛ خبری از مدال نیست!

با گذشت پنج روز از مسابقات المپیک 2016 ریو، هیچ مدالی کسب نکرده‌ایم و 12 نفر از ورزشکاران کشور نیز از المپیک حذف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کاروان المپیک کشورمان در ریو شروع خوبی نداشته است و در هفته نخست این رقابت‌ها هیچ مدالی کسب نکرده ایم. این احتمال نیز می‌رود که در ادامه هم همین اتفاقات تلخ تکرار شود و المپیک بدی را پشت سر بگذاریم. البته کاروان‌های ایران معمولا هفته نخست را بد شروع می‌کنند و اکثر مدال‌هایی که کسب کرده‌ایم در هفته‌ پایانی المپیک است.  بیشتر مدال‌هایی هم که برای ایران به دست آمده است از رشته‌هایی مثل: دوومیدانی، کشتی و وزنه‌برداری بوده است. اکنون به بررسی عملکرد رشته‌های ناموفق در هفته نخست المپیک 2016 می‌پردازیم.

والیبال

تیم ملی والیبال کشورمان که برای نخستین بار به المپیک صعود کرده است کار خود را با دو باخت شروع کرد و شروع خوبی در این رقابت‌ها نداشته است. البته گفته می‌شود تیم ایران می‌تواند در ادامه این نتایج را جبران کند و شرایط بدی ندارد.

تیراندازی

در این رشته 5 سهمیه داشتیم که تمامی نفرات ما به جز مه‌لقا جام‌بزرگ از دور رقابت‌ها حذف شدند. مهمترین این افراد الهه احمدی بود که بسیاری وی را شانس کسب مدال می‌دانستند اما او در نهایت توانست رتبه المپیک قبل را تکرار کند و ششم شود. دلایل زیادی در این اتفاق دخیل بود. قبل از المپیک اردوی آماده سازی خارجی برای ورزشکاران المپیکی گذاشته نشد و حتی در تورنومنت‌هایی که ایران دعوت شده بود و می‌توانست فرصت خوبی برای آمادگی تیراندازان باشد، شرکت نکردیم. در تمرینات داخلی هم مشکلات فراوانی وجود داشت مثل کمبود فشنگ برای تمرینات آماده سازی که در نهایت منجر به حذف ورزشکاران مان از المپیک ریو شد.

دوچرخه سواری

در این رشته نیز سه سهمیه در استقامت جاده‌ای داشتیم که نهایتا هیچکدام از ورزشکاران ایران به خط پایان نرسیدند و از المپیک حذف شدند. در این رشته ما رتبه نخست آسیا را در اختیار داریم اما در المپیک انتظارات برآورده نشد.

قایقرانی

در این رشته نیز دو سهمیه داشتیم که مهسا جاور از صعود به فینال بازماند و در رقابت های رده بندی باید مسابقه بدهد اما شانس کسب مدال را از دست داده است. قادر میزبانی نیز امروز ساعت 20:30 باید مسابقه دهد.

پینگ پونگ

در رشته پینگ پونگ نیز هر سه نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شدند. نوشاد عالمیان و ندا شهسواری در مرحله اول باختند و حذف شدند و نیما عالمیان توانست مرحله اول را با پیروزی پشت سر بگذارد اما در مرحله دوم شکست خورد و از المپیک کنار رفت.

شنا

 تنها نماینده کشورمان، آریا نسیمی شاد در دور مقدماتی هفتم شد و نتوانست به فینال المپیک صعود کند. این ورزشکار، جوان‌ترین نماینده کشورمان در المپیک ریو با 16 سال سن است.

جودو

در این رشته دو سهمیه  داشتیم که یکی از آنها به دلیل اخطارهای زیاد در نخستین دیدار حذف شد و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. نماینده دیگر کشورمان نیز هنوز مسابقه خود را انجام نداده است. در این بین نیز باید به شرایط آشفته فدراسیون جودو اشاره کنیم. دبیر فدراسیون مشخص نیست و فدراسیون رئیس ندارد. از سوی دیگر ورزشکاران تیم ملی جودو با ولی‌اف، سرمربی تیم ملی مشکلاتی داشتند و حاشیه‌های به وجود آوردند.

بوکس

احسان روزبهانی که یکی از شانس‌های کسب مدال بود در دور اول به بوکسوری از کشور هلند بازی را واگذار کرد و حذف شد. البته بسیاری معتقدند که داوری نقش زیادی در حذف او داشت. این ورزشکار که بسیاری از او انتظار مدال‌آوری داشتند، نتوانست انتظارات را برآورده کند.

تیروکمان

زهرا نعمتی که تنها بانوی مدال‌آور تاریخ ایران در پاراالمپیک است امسال در المپیک نیز مسابقه داد که نتوانست موفقیتی کسب کند و حذف شد. وی به وضعیت تمرینات و حمایت‌های قبل از المپیک بسیار انتقاد داشت. همچنین به وضعیت زمین مسابقات المپیک در این رشته معترض بود.

به گزارش ایلنا، با گذشت پنج روز از مسابقات المپیک 2016 ریو، هیچ مدالی کسب نکرده‌ایم و 12 نفر از ورزشکاران کشور نیز از المپیک حذف شده‌اند.

اگر این شرایط در ادامه مسیر المپیک هم اتفاق افتد و المپیک ناموفقی داشته باشیم مشخص نیست چه کسی پاسخگو خواهد بود. معمولا مسئولان کمیته المپیک و وزارت ورزش در این شرایط توپ را به زمین دیگران می‌اندازند و البته اگر المپیک بدی نداشته باشیم به سهم‌خواهی های بی حد و حصر می‌پردازند! وضعیتی که در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم!  

 

کد خبر : ۳۹۹۴۵۲