خبرگزاری کار ایران

در روزهای کم‌تماشاگر فوتبال ایران؛

بررسی حکم نخ‌نما شده محرومیت حضور تماشاگران در ورزشگاه!

تیم فوتبال استقلال تهران به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران محکوم شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران به خاطر حواشی پیش آمده این تیم مقابل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران محکوم شده است و این تیم با ورزشگاهی خالی به استقبال نفت تهران می‌رود.

استقلال

برخی رفتارها و شعارهای ناشایسته هواداران آبی باعث شد این حکم از سوی کمیته انضباطی صادر شود اما آیا چنین حکمی در این روزها که ده‌ها ترفند از سوی سازمان لیگ و باشگاه‌ها برای کشاندن تماشاگران به استادیوم زده می‌شود، صحیح است؟

در شرایطی این حکم صادر شده است که فصل گذشته علیرغم اینکه به گفته کارشناسان، لیگ جذابی را شاهد بودیم اما بازهم ورزشگاه‌ها به جز چند بازی، معمولا کم تماشاگر بودند. بارها از مسئولان فوتبال کشور شنیده‌ایم که تماشاگران ایران با فوتبال قهر کرده‌اند و بسیار کمتر از یک دهه قبل هواداران تیم‌ها به استادیوم‌ها می‌روند. فوتبال‌دوستان نیز در انتظار چاره‌اندیشی مسئولان برای حل این معضل بودند اما مسئولان در اقدامی، این حکم نخ‌نما شده را صادر کردند.

در فوتبال اروپا مدت‌ها است که چنین حکمی صادر نمی‌شود زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که این حکم در طولانی مدت برای صنعت فوتبال مخرب است و اثرات منفی زیادی بر این رشته پرطرفدار می‌گذارد. البته گفتنی‌ است که بارها در ایران این حکم صادر شده است و به نظر می‌رسد که کوچکترین اثر مثبتی هم نداشته است و همان رفتارها باز هم در بازی‌های بعدی تکرار شده است! به عنوان مثال، همین هواداران در بازی دوستانه استقلال و خونه به خونه بابل، بارها به مهرداد میناوند توهین و فحاشی کردند.

 کارشناسان برای تنبیه هواداران باشگاه استقلال که رفتارهای نادرستی از خود نشان دادند، می‌توانند با الگوبرداری از فوتبال‌های اروپایی و همچنین بررسی و انتخاب بهترین راهبرد، چاره‌ای صحیح بیندیشند که هم خود حکم به فوتبال آسیب نرساند و هم اینکه به طور ایجابی، بازدارنده از تخلف باشد.

کد خبر : ۳۹۲۴۲۸