خبرگزاری کار ایران

نکونام: باخت به عراق در جام ملت‌های آسیا از تلخ‌ترین خاطرات فوتبالی من است/ برای حضور در تیم ملی باید ببینم نظر کی‌روش و فدراسیون فوتبال چیست

کاپیتان پیشین تیم ملی پس از خداحافظی از فوتبال گفت: امروز قصد ندارم درباره خیلی مسائل صحبت کنم.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام در حاشیه مراسم خداحافظی‌اش از فوتبال گفت: من این تصمیم را از قبل گرفته بودم و امروز آن را عملی کردم. خوشحالم که این اتفاق افتاد هرچند بسیار سخت بود. 

وی افزود: واقعاً ناراحت کننده است که بعد از سال‌ها فوتبال بازی کردن بخواهم آن را کنار بگذارم اما در هر صورت باید یک روزی این اتفاق رخ می‌داد. از امروز فقط به موفقیت در مسیر جدیدم فکر می‌کنم و نهایت تلاش خود را می‌کنم که بتوانم در حرفه مربیگری موفق شوم. در این کار برنامه‌هایی دارم و می‌خواهم مراحل لازم را در عرصه مربیگری طی کنم.

کاپیتان پیشین تیم ملی در واکنش به این سوال که چرا در چنین مکانی و مرکز خیریه بهشت امام رضا (ع) این تصمیم خود را عملی کرده است، گفت: این یک کار دلی بود که انجام دادم. دوست داشتم در کنار این عزیزان معلول که از آنها خاطرات زیادی در ذهن دارم این کار را انجام دهم. از تمام این دوستان عزیزم ممنونم که مرا در جمع خود پذیرفتند.

نکونام در واکنش به شایعه همکاری با کارلوس کی‌روش در تیم ملی عنوان کرد: بحث همکاری من با کی‌روش بحث امروز و دیروز نیست، چرا که یک سال پیش این پیشنهاد از سوی کی‌روش به من شد اما در آن مقطع تصمیم گرفتم به فوتبالم ادامه دهم. در حال حاضر از فوتبال خداحافظی کردم  و قصد مربیگری دارم اما برای همکاری با کی‌روش باید دید نظر او و فدراسیون فوتبال چیست.

وی با اشاره به جلسه اخیرش با مهدی تاج  اظهار داشت: با تاج درباره مسائل مختلف فوتبالی صحبت کردیم و در مورد برنامه‌هایی که دارم با وی صحبت کردم اما اینکه بین ما چه صحبت‌هایی رد و بدل شد را نمی‌توانم بگویم.

کاپیتان پیشین تیم ملی در واکنش به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه دوست داشت در استقلال از فوتبال خداحافظی کند اما گویا مربیان این تیم علاقه به این کار نداشتند، هرچند پرویز مظلومی ادعا کرده می‌خواسته نکونام را به استقلال بیاورد درحالی که برخی موافق این اتفاق نبودند، گفت: دوست ندارم امروز در مورد این مسائل صحبت کنم و در آینده این کار را خواهم کرد اما آنچه در بیانیه‌ام نوشتم واقعیت دارد. به هرصورت برای ما استقلالی‌ها باید مهم موفقیت تیممان باشد. استقلال دو سه سال است قهرمان نشده و آرزو می‌کنم این فصل بتواند قهرمان شود و هوادارانش را خوشحال کند. در مورد صحبت‌های مظلومی باید بگویم بهتر است او، «باز»صحبت کند.

نکونام در خصوص خاطرات تلخش از فوتبال خاطرنشان کرد: بیشترین جایی که خیلی دلم سوخت در جام ملت‌های آسیا بود. باخت به عراق در ضربات پنالتی واقعا دردناک بود و من از ته دل ناراحت شدم که نتوانستیم با آن تیم بسیار خوبی که داشتیم قهرمان شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوست داشت جام را در استرالیا بالای سر ببرد تأکید کرد: بحث بالا بردن جام نبود ناراحتی من از این بود تیم بسیار خوبی داشتیم و حتی می‌توانستیم قهرمان شویم که متأسفانه بدشانسی آوردیم.

کاپیتان پیشین تیم ملی با اشاره به شیرین ترین خاطراتش از فوتبال گفت: خاطرات خوب زیاد دارم. سال‌ها در تیم ملی حضور داشتم و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را داشتیم. از نظر خودم دو گلی که به کره زدم و گلم به عربستان از شیرین ترین خاطرات فوتبالی‌ام است.

نکونام درباره برگزاری بازی خداحافظی گفت: وقتی برای بزرگانی چون دایی، باقری، مهدوی‌کیا و ... بازی خداحافظی نمی‌گذارند نیازی  نیست برای من این کار را انجام دهند.

 

کد خبر : ۳۹۰۶۱۰