خبرگزاری کار ایران

باشگاه پرسپولیس قدر کریم باقری را بداند

کاپیتانی در پرسپولیس برازنده کیست؟

در بین بازیکنان فعلی تیم برانکو به جز دو نفر، هیچ بازیکنی از دو فصل قبل در پرسپولیس نبوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در سال‌های اخیر، رکورددار تغییرات در لیگ برتر بوده و بارها تحول در لیست بازیکنانش را تجربه کرده است. بعضی بازیکنان مثل جلال حسینی، در مقاطع مختلفی به این تیم آمده‌اند و بعضی مثل احمدزاده و ماهینی، دوره‌ای برای سربازی پرسپولیس را ترک کردند و دوباره به این تیم برگشتند.

در بین بازیکنان فعلی تیم برانکو به جز دو نفر، هیچ بازیکنی از دو فصل قبل در پرسپولیس نبوده است. امید عالیشاه، از لیگ سیزدهم در پرسپولیس بازی می‌کند و احمد نوراللهی در لیگ چهاردهم به این تیم پیوست. دیگر با سابقه‌های پرسپولیس مثل بنگر و نورمحمدی هم بعد از پایان فصل پیش از تیم جدا شدند.

حسین ماهینی ابتدای لیگ دوازدهم و فرشاد احمدزاده، زمستان همان فصل پرسپولیسی شدند اما احمدزاده لیگ چهاردهم در تراکتورسازی بازی کرد و ماهینی، لیگ پانزدهم بازیکن ملوان بود. بحران بازیکن باسابقه در پرسپولیس، به جایی رسیده که دیروز در غیاب حسینی و عالیشاه، احمد نوراللهی مجبور شد بازوبند کاپیتانی را ببندد.

این بحران اصلی پرسپولیس در تمام این سال‌ها بوده است؛ فقدان یک کاپیتان. اگر چه شاید در مقاطعی با حضور بازیکنانی مانند محمد نوری این فقدان کمتر به چشم آمده اما باز هم پرسپولیس در این سال‌ها هیچ‌گاه یک کاپیتان واقعی نداشته است. البته می‌توان حساب هادی نوروزی را در این مورد از بقیه جدا کرد. بازیکن با اخلاقی که تا وقتی در پرسپولیس حضور داشت به عنوان یک کاپیتان همه تلاشش را به کار می گرفت و وقتی هم که ناگهان از بین ما رفت دیگر هم تیمی هایش برای شاد کردن روح کاپیتان همقسم شدند که پرسپولیس را به بالای جدول برسانند. با همه اینها اما به نظر می‌رسد دارایی مهم پرسپولیسی‌ها در این زمینه کریم باقری است. حضور کریم باقری در کنار تیم تا حد زیادی اهمیت پیدا کرده است. پرسپولیس تیمی است که بزرگترش روی نیمکت‌ می‌نشیند و اگرچه پارچه زردی بر بازوانش نیست اما کاپیتان حقیقی پرسپولیس است. باشگاه پرسپولیس که عقد قرارداد با کریم باقری را در اولویت آخر خود قرار داد و حتی گفته می‌شد زمینه دلخوری باقری را فراهم کرده بود شاید بهتر است بیش از اینها قدر آقا کریم را بداند.

 

کد خبر : ۳۸۸۶۷۹