خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با ایلنا:

رکابزنان تیم ملی به چین اعزام می‌شوند/ سه نماینده با کیفیت انتخاب می‌کنیم

چای‌چی می‌گوید: دوچرخه سواری ایران روند روبه ‌رشدی را در پیش گرفته است و طبق برنامه‌ریزی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور به سکو‌های جهانی و المپیک نزدیک‌تر می‌شویم.

مصطفی چای‌چی، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در مورد دور نهایی تمرینات تیم ملی، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: برنامه‌های تیم ملی دوچرخه‌سواری جهت آمادگی بیشتر برای شرکت در المپیک ریو از سال گذشته آغاز شده است. مرحله نهایی اردوها هم اکنون در سرعین اردبیل دنبال می‌شود. این منطقه به این دلیل انتخاب شده که هم از نظر ارتفاع می‌تواند به رکابزنان ما کمک کند و هم می‌توانیم مسیر‌های مسابقات المپیک را شبیه‌سازی کنیم.

او ادامه می‌دهد: قرار بر این بود که برای آمادگی ملی‌پوشان یک اردوی اروپایی در نظر بگیریم. اما دو تیم باشگاهی پیشگامان و شهرداری تبریز دعوت‌نامه‌ای مبنی بر شرکت در تور بین‌المللی چین دریافت کردند که پس از آن برنامه اردوی اروپا کنسل شد. سعی ما بر این است تا هر هفت رکابزنی که در اردوی تیم ملی تمرین می‌کنند را در قالب این دو باشگاه به چین اعزام کنیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سورای در خصوص ملاک‌های کادر فنی برای انتخاب سه دوچرخه‌سوار المپیکی خاطرنشان می‌کند: ملاک‌های انتخاب رکابزنانی که به المپیک اعزام می‌شوند، به دسته‌ای که در آن شرکت خواهیم کرد مربوط می‌شود. هر دوچرخه‌سواری که دارای فاکتور‌های لازم در دسته مورد نظر باشد در لیست اعزامی‌ها قرار خواهد گرفت.

چای‌چی در مورد نتایجی که دوچرخه‌سواران ایرانی می‌توانند در المپیک کسب کنند می‌گوید: با توجه به اینکه ایران در آسیا جزو مدعیان اصلی محسوب می‌شود در مسابقات جهانی و المپیک شانسی برای کسب مدال نداریم. دوچرخه‌سورای ایران روند روبه ‌رشدی را در پیش گرفته است و طبق برنامه‌ریزی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور به سکو‌های‌های جهانی و المپیک نزدیک‌تر می‌شویم.

 

کد خبر : ۳۸۵۲۳۱