خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی ایلنا با کارخانه درباره موفقیت تیم ملی والیبال:

قرعه سختی در المپیک نداریم/ لوزانو در کوچینگ عالی بود

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال اعتقاد دارد در المپیک قرعه سختی نصیب ایران نشده است.

مصطفی کارخانه، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد صعود تیم ملی به المپیک ریو گفت: واقعیت این است که این یک موفقیت بی‌نظیر بود. این تاریخ‌سازی به نام این تیم و بازیکنانش ثبت شد. والیبال ما استحقاق حضور در المپیک را داشت و با تلاش و برنامه‌ریزی مستمر خوشبختانه این اتفاق رخ داد و توانستیم به المپیک صعود کنیم. سطح مسابقات انتخابی بسیار بالا بود و تمام تیم‌ها با همه قدرت آمده بودند تا جواز حضور در المپیک را کسب کنند و از همین جهت باید گفت صعود به المپیک با تلاش بسیار زیاد بازیکنان و کادرفنی برای ما بدست آمد.

او ادامه داد: یکی از نکاتی که در کسب این موفقیت بسیار حائز اهمیت بود، نحوه عملکرد تیم ما بود. ما در این مسابقات نسبت به گذشته خطاهای فردی و تیمی بسیار کمتری داشتیم و به نظرم این نویدبخش روزهای خوب آینده است. لیاقت والیبال ما بیشتر از اینها است و من شک ندارم ما در المپیک حتی از این هم بهتر خواهیم بود. به همین دلیل هم اعتقاد دارم کار والیبال هنوز نیمه‌کاره است و با درخشش در ریو پازل موفقیت والیبال تکمیل خواهد شد.

کارخانه راجع به نقش رائول لوزانو در صعود تیم ملی والیبال به المپیک نیز بیان داشت: لوزانو تاثیر بسیار زیادی در نظم تیم ملی داشت و همین نظم بود که اشتباهات ما را کاهش داد. ضمن اینکه در کوچینگ هم عالی بود. تعویض‌های خوبی داشت و در گرفتن تایم اوت‌ها هم بسیار بادقت عمل کرد و همه این موارد نشان از تجربه بالای او داشت.

تیم ملی والیبال در المپیک باید به مصاف تیم‌های قدرتمند لهستان، روسیه و آرژانتین برود. سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در واکنش به این موضوع اظهار داشت: تمام این تیم‌ها را ما قبلاً شکست داده‌ایم و به همین دلیل اعتقاد دارم قرعه سختی در المپیک نداریم و حتی این شانس را داریم که از گروهمان صعود کنیم و به مراحل بالاتر المپیک برسیم.

او همچنین با تاکید بر اهمیت مسابقات لیگ جهانی برای برطرف کردن نقاط ضعف تیم ملی پیش از شروع مسابقات المپیک تصریح کرد: حالا که به المپیک صعود کرده‌ایم، بازی‌های لیگ جهانی می‌تواند نقش مهمی برای ما در راه آماده‌سازی برای المپیک داشته باشد. در مسابقاتی که در لیگ جهانی انجام خواهیم داد، می‌توانیم نقاط ضعف تیم ملی را پوشش بدهیم و این دوره نقش یک دوره تدارکاتی ایده‌آل را برای تیم ملی پیش از آغاز المپیک خواهد داشت.

کارخانه در پایان در مورد نقش فدراسیون والیبال و وزارت ورزش در صعود تیم ملی والیبال به المپیک گفت: فدراسیون والیبال در تمام سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است و همین عملکرد خوب باعث شد تا وزارت ورزش هم مجاب به حمایت کامل از والیبال شود و نتیجه این حمایت‌ها هم منجر به صعود تاریخی تیم ملی به المپیک شد.

 

کد خبر : ۳۷۷۶۷۲