خبرگزاری کار ایران

شناگر تیم ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز چند ثانیه تا رسیدن به المپیک فاصله دارم/ نبود استخرهای تمرین در شهرستان‌ها یک کمبود جدی است

انصاری می‌گوید تا رسیدن به المپیک چند ثانیه فاصله دارم که با توجه به تمریناتی که در مجارستان پیش رو داریم کسب سهمیه دور از دسترس نیست.

مهدی انصاری، رکورددار شنای پروانه ایران و عضو تیم ملی در خصوص تمرینات برای شرکت در مسابقات گزینشی المپیک ریو به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: تمرینات را به خوبی انجام دادیم و همه نکاتی که کادر فنی برای بهتر شدن رکوردها و رسیدن به ورودی المپیک گوشزد کردند را به کار بردیم. برای رسیدن به رکورد ورودی المپیک تنها چند ثانیه فاصله داریم که با توجه به برگزاری اردوی مجارستان امیدوارم به سهمیه با ارزش المپیک دست پیدا کنم.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به سطح بالای شنای مجارستان، ما تمرینات خوبی را در این کشور پیش رو خواهیم داشت که می‌تواند برای کاهش چند ثانیه فاصله تا المپیک به ما کمک زیادی بکند.

انصاری در مورد یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که شناگران ایرانی برای رسیدن به آمادگی لازم با آن روبه‌رو هستند خاطر نشان می‌کند: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما نبود استخرهای تمرین در شهرستان‌ها است که متاسفانه با واگذاری استخرهای شنا به بخش خصوصی کمی تمرینات را محدود کرده است و برای تمرین در این استخرها باید هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا شناگران در شهرستان‌ها هم بتوانند به تمرین قهرمانی بپردازند.

ملی‌پوش تیم ملی شنای ایران به شرایط کسب سهمیه المپیک و همچنین اهمیت اردوهای برون مرزی اشاره می‌کند و می‌گوید: نمی‌توان گفت که شرایط به صورت کامل برای کسب سهمیه در ایران مهیا شده است ولی مسئولان فدراسیون تمام تلاش خود را انجام داده‌اند تا ملی‌پوشان همچنان با انگیزه برای کسب سهمیه المپیک تمرین کنند. برگزاری اردوهای برون مرزی یکی از دلایل پیشرفت در رشته شنا است که آمادگی شناگر را بالا می‌برد. هرچه بیشتر در این مسابقات شرکت کنیم بهتر است و به کسب مقام‌های بیشتر نزدیک‌تر می‌شویم.

 

 

 

کد خبر : ۳۷۶۴۷۴