خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری

گودرزی: ورزشکاران ایران از لحاظ دوپینگ پاک ترین هستند

وزیر ورزش گفت: فدراسیونی منسجم و بسیار قوی در ایران فعالیت می کند که ورزشکاران آن نسبت به کشورهای دیگر از لحاظ دوپینگ پاک ترین هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی عصر امروز (دوشنبه) 10خرداد ماه در دیدار با تاماش آیان و برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی و آسیا و آفریقا، شکل گرفتن وزنه برداری در ایران را از اوایل پیدایش المپیک نوین دانست و افزود: کشور ما همواره در اکثر دوره های المپیک، در رده های اول تا سوم، قهرمانانی ارزنده و سال ها قهرمانی سنگین وزن دنیا را در اختیار داشته است. 

وزیر ورزش و جوانان رشته‌های وزنه برداری، کشتی و تکواندو را ستون های اصلی ورزش ایران در المپیک عنوان کرد و افزود: در واقع طی دوره های متمادی المپیک، وزنه برداری و کشتی بار اصلی افتخارات ما را به دوش کشیده اند.

وی با اشاره به سابقه 60 ساله فدراسیون وزنه برداری ایران، خاطرنشان کرد: فدراسیونی منسجم و بسیار قوی در ایران فعالیت می کند که ورزشکاران آن نسبت به کشورهای دیگر از لحاظ دوپینگ پاک ترین هستند.

دکتر گودرزی در عین حال افزود: مجموعه ورزش ایران نسبت به بسیاری از کشورهای صاحب عناوین قهرمانی پاک تر است چرا که هم خود ورزشکاران و هم مجموعه مدیریت آن نسبت به دوپینگ و دیگر آلودگی ها حساسیت خاصی دارند.

وزیر ورزش و جوانان از انجام 400 تست دوپینگ توسط نادوی ایران طی سال گذشته خبر داد و گفت: گاهی جوانی به اشتباه مکملی مصرف می کند که مشکل ایجاد می شود و نباید این را با برنامه های دوپینگ سازمان یافته یکسان دانست.

وی از آیان و دیگر اعضای فدراسیون جهانی و آسیایی خواست تا وزنه برداری ایران را برای حضور در مجموعه مدیریتی این مجامع و کسب کرسی های بین المللی یاری کنند.

به گفته دکتر گودرزی این تعامل و ارتباط متقابل می تواند به وزنه برداری جهان کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان از آمادگی دولت ایران در حمایت و توسعه وزنه برداری دنیا خبر داد و گفت: کشور ما می تواند مهم ترین مسابقات وزنه برداری جهان را با بالاترین استاندارها برگزار کند.

رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری صبح امروز به منظور حضور در مسابقات گزینشی المپیک جام فجر، وارد تهران شد. وی فردا به همراه دیگر اعضای فدراسیون جهانی و آسیایی در افتتاحیه این رقایت ها حضور می یابد.

 

کد خبر : ۳۷۶۲۳۱