خبرگزاری کار ایران

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با ایلنا:

به عشق هواداران به رشت رفتم/ دیدار سپیدرود و ملوان در لیگ دسته یک جذاب خواهد بود

پیوس می‌گوید: راه صعود سپیدرود بسیار سخت بود ولی با تمرکز بازیکنان توانستیم صعود کنیم.

فرشاد پیوس سرمربی تیم فوتبال سپیدرود که توانست این تیم را پس از سال‌ها ناکامی به لیگ دسته یک برساند به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: وقتی من تیم را تحویل گرفتم شرایط خیلی سخت بود و همه بازیکنان از نظر روحی افت کرده بودند؛ بازیکنانی که از نظر تجربه و تکنیک فنی دارای کیفیت خوبی بودند. با تلاش فراوان اما توانسیم در گام اول روحیه بازیکنان را برای صعود آماده کنیم و رفته رفته با بازی‌های سخت، خود را به صدر جدول رساندیم و با حمایت پرشور هواداران در نهایت توانستیم طلسم را بشکنیم و به لیگ یک صعود کنیم. من تنها به عشق هواداران متعصب سپیدرود به رشت آمدم و خوشحالم که توانستم آنها را شاد کنم.

او ادامه می‌دهد: فوتبال گیلان با توجه به تیم‌های ریشه‌دار خود می‌تواند در سطح اول فوتبال ایران قرار بگیرد و مدعی باشد. سپیدرود با یک برنامه پنج ساله می‌تواند با منظم کردن تیم‌های پایه خود بازیکنان خوبی را به تیم بزرگسالان تزریق کند و در این شرایط است که راه صعود به لیگ برتر هموارتر شود.

پیوس در مورد ماندش در سپیدرود و نشستن روی نیمکت این تیم در لیگ دسته یک اضافه می‌کند: هنوز صحبتی با مسوولان سپیدرود در این خصوص انجام نداده‌ام. بازی در لیگ یک خیلی سخت‌تر از لیگ دوم است که باید بودجه لازم فراهم شده و شرایط از سوی مقامات باشگاه برای بازی در لیگ دسته یک آماده شود و اگر در این زمینه‌ها به توافق برسیم حتما در کنار هواداران سپیدرود می‌مانم.

او سقوط تیم‌های گیلانی را ناراحت کننده توصیف می‌کند و با اشاره به رقابت سنتی سپیدرود و ملوان ادامه می‌دهد: از شنیدن خبر سقوط داماش و ملوان که جزو تیم‌های پرهوادار ایران محسوب می‌شوند بسیار ناراحت شدم. در فصل آینده بازی سپیدرود و ملوان در لیگ دسته اول می‌تواند از هیجان زیادی برخوردار باشد و این دو تیم پس از سال‌ها دربی سنتی خود را برگزار خواهند کرد تا فوتبال دوستان از هیجان این بازی لذت ببرند.

فرشاد پیوس به بازی‌های خوب تیم پرسپولیس تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: امسال پرسپولیس شخصیت قهرمانی داشت که متاسفانه در هفته آخر از دستیابی به قهرمانی باز ماند ولی با کسب سهمیه به نظرم روند روبه رشدی را پیش رو دارد.

 

 

 

کد خبر : ۳۷۱۷۷۴