خبرگزاری کار ایران

خسوس یا سوشا؛ مسئله این است

یکی از عوامل قهرمانی استقلال خوزستان را می‌توان در انتهای زمین جست و جو کرد؛ دروازه‌ای امن با یک گلر باهوش.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال خوزستان با 57 امتیاز قهرمان شد. پرسپولیس هم درست به همین اندازه امتیاز جمع کرده بود. اما تفاوت آنجایی رقم خورد که درون دروازه‌های دو تیم گلرها با هم متفاوت بودند. خسوس یا سوشا، مسئله این است.

مرد برزیلی تمام بازیهای فصل درون دروازه استقلال خوزستان ایستاد، 17 کلین شیت کرد و تنها در یک بازی بیش از یک گل خورد (برابر پرسپولیس در دور برگشت) ولی سوشا و رفقایش هرگز اطمینان را به برانکو و هوادران پرسپولیس هدیه نکردند. سوشا به علاوه ایمان صادقی به علاوه الکساندر لوبانوف برابر بود با 34 گل خورده و این یعنی پرسپولیس صاحب بدترین خط دفاعی فصل بین 9 تیم اول جدول است در حالی که دروازه استقلال خوزستان تنها 14 بار باز شد و دیگر تیمی در این فصل نداشتیم که کمتر از 20 گل خورده باشد.

از خسوس چند نمایش درخشان در ذهن داریم (مثلا رفت و برگشت برابر ذوب آهن که باعث شد تیم ویسی هم قهرمان نیم فصل شود و هم قهرمان فصل) ولی از دروازه بان‌های پرسپولیس چیزی جز دریافت گل‌های عجیب و اشتباهات مرگبار تصویری در ذهن کسی نیست. این 3 نفر روی هم تنها 10 کلین شیت داشتند.

قصه قهرمانی لیگ پانزدهم را ساده‌تر از همیشه می‌توان شرح داد؛ تیم ویسی قهرمان شد چون خسوس را داشت و البته بازیکنان و مجموعه همدلی که برای رسیدن به رویای بزرگ‌شان همه کار کردند و تیم برانکو قهرمان نشد چون سوشا و بقیه را داشت؛ مجموعه‌ای که انگار با پیروزی در دربی اشباع شد.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۷۰۹۲۵