خبرگزاری کار ایران

ماشین‌سازی در لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت

خطیبی: پرسپولیس و استقلال‌خوزستان شانس یکسانی برای قهرمانی دارند

سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز که روز گذشته صعودش به لیگ برتر قطعی شد، اعتقاد دارد این تیم در لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

رسول خطیبی، سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز که روز گذشته موفق شد این تیم را به عنوان نایب قهرمان لیگ یک کشور، راهی لیگ برتر کند، در گفت‌وگو با ایلنا راجع به صعود تیمش گفت: من فقط می‌توانم بابت این صعود تاریخی را به مردم تبریز و تمام پیشکسوتان ماشین‌سازی که سال‌ها بود انتظار بازگشت این تیم به لیگ برتر را می‌کشیدند تبریک بگویم. این موفقیت با تلاش زیاد بازیکنان و حمایت‌های بی‌دریغ مدیران باشگاه بدست آمد. ضمن اینکه جا دارد از آقای زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد هم بخاطر تمام حمایت‌هایی که داشتند و کمک‌هایی که به ما کردند تشکر کنم. ایشان با اینکه تیم خودش در لیگ برتر حضور داست، همواره پیگیر نتایج و شرایط ما بود و در طول فصل کمک شایانی به ماشین‌سازی کرد.

او ادامه داد: نیم فصل اول ما 12 امتیاز از صدر جدول فاصله داشتیم، اما در نیم فصل دوم با همت و تلاش بازیکنان که بار اصلی کار بر دوش آن‌ها بود توانستیم این اختلاف را جبران کنیم و به لیگ برتر صعود کنیم و خیلی خوشحالم که فصل بعد آذربایجان سه نماینده در لیگ برتر خواهد داشت.

سرمربی جوان ماشین‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا فصل بعد در لیگ برتر هم همراه این خود خواهد بود یا خیر عنوان کرد: من تا اینجا هرکاری از دست برمیامد برای ماشین‌سازی انجام دادم. برای فصل بعد هم قرارداد دارم، اما هنوز چیزی مشخص نیست و باید صحبت کنیم و ببینیم چه خواهد شد.

با صعود سبزپوشان تبریزی به لیگ برتر، تبریز فصل آینده سه نماینده در لیگ برتر خواهد داشت. آیا این شهر ظرفیت این را دارد که سه نماینده در سطح اول فوتبال ایران داشته باشد یا مانند اهواز دچار مشکل خواهد شد؟ خطیبی در واکنش به سوال عنوان کرد: ماشین‌سازی تیم بسیار با ریشه‌ای است که هواداران زیادی هم دارد و مطمئناً شرایطش با دیگر تیم‌ها متفاوت خواهد بود. این تیم با اینکه سال‌ها در لیگ برتر نبوده است اما تیم بی‌تجربه‌ای محسوب نمی‌شود و شک نداشته باشید که ماشین‌سازی فصل بعد در لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

لیگ برتر کشور روز جمعه به پایان می‌رسد و یکی از سه تیم پرسپولیس، استقلال خوزستان و استقلال تهران قهرمان لیگ پانزدهم خواهد شد. رسول خطیبی در پایان راجع به پیش‌بینی خود از قهرمان لیگ برتر گفت: روی کاغذ پرسپولیس و استقلال خوزستان شانس بیشتری دارند. پرسپولیس در این فصل بسیار زیبا و عالی بازی کرده است و تحت نظر برانکو تبدیل به تیم بسیار خوبی شده است و به نظرم این تیم شانس اول قهرمانی است. استقلال مظلومی هم با اینکه بسیار جوان شده است، خوب نتیجه گرفته و حتی اگر قهرمان هم نشود، از نظر من کار بزرگی کرده است. اما جدا از این دو تیم باید به استقلال خوزستان و سرمربی جوان این تیم عبدالله ویسی اشاره کرد که این فصل تمام فوتبال ایران را سورپرایز کرد. ویسی نشان داد که مربیان جوان تا چه حد توانایی دارند و اگر این تیم قهرمان شود، نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۷۰۰۷۴