خبرگزاری کار ایران

درباره رفتارهای عجیب یک دروازه‌بان درجه یک

هیس! رحمتی مشغول تسویه حساب است

اشتباهات غیر مسئولانه کاپیتان آبی‌ها در بازی برابر تراکتورسازی تبریز این تیم را به سرازیری شکست هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهدی رحمتی دیروز اوایل بازی با تراکتورسازی کاری کرد که به نظر می‌رسد در باخت استقلال تاثیر داشت.

رحمتی که این فصل با درخشش خود توانست امتیازهای زیادی را برای استقلال بگیرد در این بازی حساس باعث شد استقلال از کورس قهرمانی جا بماند. او با قرار دادن انگشت سبابه روی بینی‌اش به قلعه‌نویی گفت: هیس!

این بار اول نبود که او می‌خواست شرایط فنی را به تسویه حساب‌های شخصی بکشاند.

پنالتی معروف رحمتی مقابل سپاهان در جام حذفی، روزی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی در ورزشگاه حاضر بود و رحمتی برای نشان دادن شایستگی‌هایش به این مربی، رفت و پشت نقطه پنالتی ایستاد و اتفاقا پنالتی را هم به اوت زد و با همین کار به استقلال ضربه زد نمونه دیگری از این رفتارهاست. جالب اینکه آن روز چند قدم آن طرف‌تر همین قلعه‌نویی بود که به عنوان مربی روی نیمکت استقلال نشسته بود.

مثال دیگری هم در این باره وجود دارد. لیگ سیزدهم روزی که استقلال در انزلی مقابل ملوان بازی می‌کرد رحمتی در پاسخ به فحاشی بعضی هواداران ملوان زبان خود را بیرون آورد و با حرکات دست به آن‌ها اشاره‌هایی کرد. استقلال همان بازی را با نتیجه ۴ بر ۲ باخت و از کورس قهرمانی عقب افتاد.

بازی‌ دیروز با شرایط فنی و فوتبالی پیش می‌رفت. هر دو تیم به دنبال بهتر بازی کردن بودند تا جایی که کاپیتان استقلال، مسا‌ئل شخصی را به استقلال و این بازی حساس ترجیح داد. رحمتی با اینکار امیر قلعه‌نویی را تهییج و مصمم به شکست استقلال کرد. 

اگر کمترین شناختی از سرمربی تراکتورسازان داشته باشیم می‌دانیم او در این شرایط خود را نمی‌بازد بلکه روی دیگر سکه را نشان می‌دهد. حرکت غیر فوتبالی رحمتی باعث شد تراکتورسازان و قلعه‌نویی انگیزه زیادی برای برد استقلال پیدا کنند. هرچند تبریزی‌ها به بازی شرافتمندانه قلعه‌نویی مقابل استقلال ایمان داشتند اما انگار این تیم به جرقه‌ای نیاز داشت تا بتواند سرنوشت قهرمان را تغییر دهد. رحمتی با این کار جرقه شکست را زد. او اگر به جای اینکه انگشت سبابه را مقابل بینی‌اش قرار دهد، به شرایط لیگ و فاصله کم دیگر مدعیان با استقلال فکر می‌کرد شاید و شاید تصمیم دیگری می‌گرفت.

این پایان کار نبود؛ رحمتی با این کار باعث شد هواداران استقلال علیه سرمربی سابق خود شعار دهند. حالا شاید بهتر متوجه می‌شویم که چرا کی‌روش، این دروازبان درجه یک را کنار گذاشت و دروازبان‌های متوسط را به او ترجیح داد.

همه این‌ها باعث شد استقلال در شرایطی غیر فنی که رحمتی آن را به وجود آورد صدر و شانس قهرمانی را تا حدود زیادی از دست بدهند؛ خود کرده را تدبیر نیست!

کد خبر : ۳۶۹۲۶۰