خبرگزاری کار ایران

کارشناس کشتی فرنگی:

بنا در بازگشت سوریان نقش داشت/ سوریان طلای المپیک خود را تکرار می‌کند

یک کارشناس کشتی معتقد است محمد بنا در بازگشت سوریان به روند موفقیت آمیز خود نقش مهمی داشت.

علی اشکانی، کارشناس کشتی فرنگی با اشاره به بازگشت به موقع سوریان به شرایط روحی مساعد برای کسب سهمیه المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مسابقات گزینشی المپیک همیشه از اهمیت خاصی برخوردار است و هربار که یک کشتی گیر سهمیه کسب نمی‌کند و شکست می‌خورد طبیعتا کارش سخت‌تر شده و از نظر روحی فشار بسیاری به او وارد می‌شود.

او ادامه می‌دهد: برگشتن در چنین شرایطی کار سختی است اما حمید سوریان با توجه به تجربه و همچنین در کنار محمد بنا بودن توانست به شرایط آرمانی بازگردد و با کشتی‌هایی که گرفت نشان داد حتی می‌تواند به یک وزن بالاتر هم برود و کشتی‌های با قدرتی بگیرد. حضور محمد بنا همواره می‌تواند در چنین شرایطی به کشتی ایران کمک کند، زیرا در این حد از قهرمانی تنها شرایط روحی مناسب می‌تواند عامل کسب موفقیت شود.

اشکانی در پایان گفت: حمید سوریان در هر شرایطی جزو بهترین‌های جهان محسوب می‌شود و با وجود حفظ روحیه خود و جنگندگی‌ که دارد در المپیک هم جزو مدعیان اصلی کسب مدال طلا محسوب می‌شود. مطمئناً با آنالیز‌هایی که بر روی حریفان او خواهد شد و با کشتی‌های حساب شده در المپیک سوریان می‌تواند مدال طلای المپیک لندن خود را تکرار کند.

کد خبر : ۳۶۸۴۳۶