خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: به نفع فوتبال است که شنبه رئیس جدید معرفی شود/ کی‌روش کارش را ادامه می‌دهد

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه انتخابات این فدراسیون قطعا روز هجدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: به نفع فوتبال است که شنبه رئیس جدید معرفی شود.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و احتمال اعتراض دو کاندیدای دیگر که برای ریاست رای نیاورده اند نسبت به اساسنامه فدراسیون فوتبال، گفت: بالاترین مرجع فوتبال، مجمع است. اگر مجمع یک تصمیمی بگیرد مورد قبول فیفا هم هست. هیچ اعتراضی به رای نمی تواند باشد. در هیات رئیسه هم تصویب شد که بعد از انتخابات اساسنامه اصلاح شود.

کفاشیان درباره شائبه تعویق انتخابات فدراسیون تاکید کرد: تعویق انتخابات در کار نیست چون به ضرر منافع فوتبال است. انتخابات قطعا برگزار می شود.

کفاشیان درباره اینکه شهرام دبیری عضوهیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفته فوتبال نیاز به خنده درمانی دارد، گفت : شاید به گریه درمانی نیاز داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب اسپانسر جدید پیراهن تیم ملی، گفت: با برندهای بزرگ صحبت کردیم ولی با توجه به وابستگی آنها به استکبار جهانی، آنها تمایلی نشان ندادند. برای همین با برندهای دیگر وارد مذاکره شدیم و یک برند بهترین پیشنهاد را داد. به آنها تاکید کردیم که جنس خوب به ما بدهند وگرنه اجناسشان را برمی گردانیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر درگیری علیرضا اسدی دبیر فدراسیون با منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت گفت: یک موقع آدم عصبانی می شود و پرخاش هایی می شود ولی حل شد.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا هیچکس دو طرف دعوا را جدا نکرد؟، گفت: نیازی نبود چون این موضوع حل شد.

وی درباره انتخاب و تعیین ارکان قضایی فدراسیون هم گفت: رکن قضایی به تصویب مجمع می رسد. در اینصورت رئیس فدراسیون هم نمی تواند آنها را برکنار کند. آنها می توانند هر تصمیمی درباره تخلفات بگیرند و حتی متخلفان را مثل فیفا برکنار کنند و دیگر توصیه رئیس و نایب رئیس فایده ای ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص حضور وزیر ورزش در این فدراسیون که به نظر می‌رسد به معنای مجوز برگزاری انتخابات بوده است، تاکید کرد: وزیر دنبال مجوز نبود بلکه از اینجا رد می‌شد و برای اینکه بببیند کارهای انتخابات به نحو احسن انجام شده، وارد فدراسیون شد!

وی با بیان اینکه گزارش جامع و کاملی به وزیر داده است، گفت: نفع فوتبال کشو در این است که انتخابات روز شنبه برگزار شود و هم رئیس جدید و هم هیأت رئیسه مشخص شود.

وی درباره اخبار مربوط به تحریم مراسم رونمایی از لباس تیم ملی توسط بازیکنان و کادر فنی، گفت: تحریمی در کار نیست. بازیکنان در این موارد نیستند. ما به بازیکنان گفتیم به مراسم بیایند و آنها هم خواهند آمد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا بعد از انتخابات فدراسیون دلش برای فوتبال تنگ نخواهد شد، گفت: به هیچ وجه! دلم برای شما خبرنگاران تنگ خواهد شد!

علی کفاشیان پس از مراسم رونمایی از پیراهن جدید تیم ملی درباره حضور نیافتن اعضای تیم ملی در این مراسم گفت: بازیکنان و کادر فنی یا ایران نبودند و یا سر بازی‌های خودشان حضور داشتند. آن طور که گفته می‌شود هیچ لج و لجبازی در میان نیست. بازیکنان تیم ملی یک روز جمع می‌شوند و لباس جدید را می‌پوشند و همه می‌بینند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا لباس جدید مورد تایید کی‌روش است یا نه گفت: هر لباسی که ما به عنوان فدراسیون تایید کنیم، کی‌روش و بازیکنان تیم ملی می‌پوشند و باید بپوشند و هیچ مشکلی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره آخرین وضعیت همکاری کی‌روش با تیم ملی گفت: با کی‌روش صحبت کرده‌ایم او به زودی به ایران بازمی‌گردد و کارش را با جدیت ادامه می‌دهد.

 

کد خبر : ۳۶۷۹۱۸