خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات به صلاح فوتبال است

قنبرزاده: ادامه فعالیت هیات رئیسه در صورت لغو انتخابات غیرقانونی است

مدیرعامل باشگاه نفت تهران گفت: اگر انتخابات به تعویق بیفتد هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از لحاظ قانونی نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران در کفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال با شیوه دو سوم آرا یا نصف+1 گفت: وقتی که انتخابات قبلی فدراسیون فوتبال و البته انتخابات فیفا با شیوه نصف+1 برگزار شده است، چرا باید در این دوره انتخابات با شیوه دو سوم آرا برگزار شود؟ من هرچه که برآورد می‌کنم می‌بینیم که بهترین حالت و منطقی‌ترین حالت برای برگزاری انتخابات همین است که انتخابات بر اساس نصف+1 رای برگزار شود.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیات دولت به کجا رسیده و آیا می‌شود بدون داشتن این تاییدیه انتخابات را برگزار کرد یا خیر نیز تصریح کرد: من در جریان این موضوع نیستم و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید در این مورد پاسخگو باشند. ولی چیزی که مشخص است این است که دیگر زمانی به برگزاری انتخابات نمانده و فقط یک فردا برای گرفتن این تاییده زمان باقی است. پنجشنبه و جمعه که تعطیل است و شنبه هم که قرار است انتخابات برگزار شود. بخاطر همین به نظرم همانطور که انتخابات نود هم با اساسنامه همان سال برگزار شد، این انتخابات را هم باید بر اساس اساسنامه نود برگزار کرد.

قنبرزاده در پایان پیرامون همین موضوع گفت: مصلحت فوتبال بر این است که انتخابات برگزار شود. برای اینکه تعویق انتخابات به ضرر فوتبال است و می‌تواند مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند. ضمن اینکه از روز 18 اردیبهشت به بعد هیات رئیسه فعلی فدراسیون فوتبال هم دیگر وجاهت قانونی نخواهد داشت و اگر انتخابات به تعویق بیفتد دیگر هیات رئیسه هم نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

 

کد خبر : ۳۶۷۴۶۱