خبرگزاری کار ایران

ترابیان: راجع به کی‌روش صحبت نمی‌کنم/ تحریم‌ها باعث شد نتوانیم با نایک و آدیداس همکاری کنیم

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: ما دل‌مان می‌خواست سه برند جهانی اول (نایک،‌ آدیداس و پوما) اسپانسر ما باشند، اما فشارهای غربی و آمریکا باعث شد این شرکت‌ها جلو نیایند

به گزارش ایلنا؛ عباس ترابیان در خصوص انتخاب اسپانسر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: طی برنامه‌ای که از قبل هم داشتیم، محمد درخشان به‌عنوان نماینده فدراسیون فوتبال به این مسئله ورود پیدا کرد. شرکت‌های آدیداس، نایک و پوما به‌صورت مستقیم برای اسپانسری تیم ملی ورود نکردند و اگر هم کسی از سوی این سه شرکت که سه برند اول دنیا هستند، ورود کرد دلال بود و می‌خواست اجناس آنها را به ما بفروشد. به‌همین دلیل مجبور بودیم به سمت برندهایی برویم که در درجه دوم قرار دارند. البته ناگفته نماند که عدم تمایل سه برند اول دنیا برای همکاری با ما به‌دلیل فشارهای آمریکا بود، نه اینکه آنها حاضر نباشند با ایران 75 میلیون نفری همکاری داشته باشند.

وی افزود: چهار شرکت برای اسپانسری تیم ملی پاپیش گذاشتند که یکی از آنها شرکت «هُومِل» آلمان بود و این شرکت نتوانست جذابیت‌های لازم را ایجاد کند و از گردونه شرکت‌ها مدنظر خارج شد. لنینگ، آل‌اشپورت و جیووا سه گزینه نهایی ما بودند که پس از بررسی‌ها به جیووا رسیدیم. البته قبل از آن هم درخشان فراخوانی داد که این فراخوان در روزنامه‌های کثیرالانتشار هم منتشر شده بود و سپس پیشنهادها به فدراسیون فوتبال رسید. در مذاکراتی که داشتیم بحث اول ما کیفیت بود که البسه تیم ملی بزرگسالان کیفیت لازم را داشته باشد. بحث دوم مجانی بودن البسه تیم ملی بود و مسئله دیگری هم درباره زمان تحویل داشتیم که لباس‌ها به موقع به ایران برسد. یک بحث هم درباره پولی بود که به ما پرداخت می‌کنند و تخفیفی که برای خرید دیگر لباس‌ها به ما می‌دهند.

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آل‌اشپورت پیش از این خودش را ثابت کرده بود و هرجایی که ما تحت‌فشار بودیم این شرکت به ما کمک کرد. باید از این کمپانی تشکر کنیم، اما آنها نمی‌توانستند به جز البسه به ما پولی بدهند و به‌همین دلیل دو گزینه پیش‌روی ما باقی ماند. لنینگ حاضر بود بابت اسپانسری پول را هم پرداخت کند و تخفیف بدهد، اما پول پرداختی آنها با جیووا متفاوت بود. اکنون قرار است از عامل شرکت جیووا در ایران سالیانه 100 هزار دلار دریافت کنیم و آنها چک اول را هم در اختیار فدراسیون قرار داده‌اند. 90 درصد هم بابت خرید لباس‌هایی که جدا از البسه تیم ملی بزرگسالان است، به ما تخفیف می‌دهند. اگر 90 درصد تحفیف را محاسبه کنید، آن هم 90 درصد تخفیف از کمپانی نه از منیریه، لباس‌ها برای ما بسیار ارزان خواهد بود.

ترابیان با اشاره به کیفیت لباس‌ها و اینکه آیا کادرفنی تیم ملی کیفیت را تأیید خواهد کرد یا نه، گفت: کفاشیان از نمایندگان این شرکت خواست که جنس لباس‌ها «کول نت» باشد و آن را در تولید لباس‌ها در نظر بگیرند که جنسی خنک کننده است. اگر بازیکن قرار باشد در یک بازی دو لیتر آب بدنش را از دست بدهد، دیگر نمی‌تواند برای تیم بازی کند و به‌همین دلیل فدراسیون روی بحث کیفیت تأکید زیادی داشته است. آنها نیز کیفیت‌های مختلف خود را برای ما آوردند و کارشناسان آن را تأیید کرده‌اند و دو مدل سفید و قرمز که لباس‌ها اول و دوم تیم ملی است، طراحی شده است.

وی درباره ورود نهادهای نظارتی به این بحث اظهار داشت: تا جایی که مقررات فعلی فدراسیون و موارد مربوط به انجام یک معامله تجاری وجود دارد، مشکلی بابت این قرارداد نیست. بهتر است درخشان توضیح بیشتری در این خصوص بدهد و او بهتر در این خصوص می‌تواند صحبت کند.

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که اسپانسر نبودن جیووا برای سایر تیم‌های ملی کمی همه را نگران کرده است، خاطرنشان کرد: ما دل‌مان می‌خواست سه برند جهانی اول (نایک،‌ آدیداس و پوما) اسپانسر ما باشند، اما فشارهای غربی و آمریکا باعث شد این شرکت‌ها جلو نیایند و وقتی آنها ترس از تحریم و جریمه داشتند، نمی‌توانستیم به زور جلو برویم تا با آنها قرارداد ببندیم.

ترابیان در خصوص اینکه بحث دیگری هم وجود دارد که چرا فدراسیون فوتبال در روزهای آخر دوره‌اش به دنبال اسپانسر بوده و بهتر نبود رئیس بعدی در این خصوص تصمیم‌گیری کند، گفت: من به این مسائل سیاسی و گمانه‌زنی‌ها ورود نمی‌کنم. فقط به‌عنوان کسی که در این جلسات حضور داشتم، به حقانیت جلسات و نوع اتفاقاتی که در این جلسات افتاد این حرف‌ها را زدم و به حقانیت آنهایی که در جلسه بودند و حرف‌هایی که زدند، قسم می‌خورم. فکر می‌کنم درخشان هم امتحان خود را در این کشور پس داده است.

وی درباره اینکه آیا کارلوس کی‌روش قرارداد با این اسپانسر را تأیید خواهد کرد و آن را قبول دارد یا نه، گفت: در این مورد صحبت نمی‌کنم.

 

کد خبر : ۳۶۷۱۵۷