خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون وزنه برداری:

جوانگرایی ما در تیم ملی نتیجه داد/ امیدواریم سلیمی هرچه زودتر آماده شود

مقامی به سنت شکنی فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و نتیجه به دست آمده را مطلوب خواند.

حسین مقامی، دبیر فدراسیون وزنه برداری در مورد حضور تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی تاشکند و کسب مقام دوم در این رقابت‌ها به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به اهمیت بالای مسابقات آسیایی تیم اعزامی به این مسابقات تیمی کاملا جوان بود با میانگین سنی حدود بیست‌ویک سال که توانستند نتیجه خوبی کسب کنند، این نشان از آن دارد که جوانگرایی ما نتیجه داد و به این کار ادامه خواهیم داد.

او ادامه می‌دهد: ما به نوعی برای آینده بهتر ورزش وزنه برداری ایران سنت شکنی کردیم و تیم اول خود را به مسابقات قهرمانی آسیا نفرستادیم در حالی که همه کشورها برای آمادگی بیشتر در المپیک تیم اول خود را روانه این مسابقات کرده بودند. ما تیمی کاملا جوان فرستادیم که به نظر نتیجه خوبی هم گرفتیم. در این رقابت‌ها ایران در رقابتی نزدیک با شش امتیاز کمتر از کشور چین، که یکی از کشورهای قدرتمند در این رشته محسوب می‌شود به مقام دوم رسیدیم و همچنین تیم ازبکستان که به عنوان میزبان برای کسب سکو اول آمده بود را جابگذاریم.

مقامی در خصوص اینکه فدراسیون وزنه برداری از جوانان برای المپیک استفاده خواهد کرد افزود: پنج نفر حاضر در المپیک از بین نفراتی که در مسابقات جهانی سال گذشته، قهرمانی آسیا و همچنین جام فجر توانستند نتایج خوبی بگیرند با نظر کادر فنی در لیست اعزامی به برزیل قرار خواهند گرفت.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در مورد بهداد سلیمی یادآور می‌شود: بهداد سلیمی برای کسب نتیجه در المپیک از روحیه خوبی برخوردار است این روحیه باعث شده تا با انرژی بیشتر تمرین کند. سلیمی حدودا بیست روز است که روی تخته رفته و با وزنه تمرین می‌کند تا خود را برای مسابقات المپیک آماده کند و امیدواریم که هرچه زودتر بتواند تمرینات اصلی خود را برای حضور در المپیک آغاز کند.

کد خبر : ۳۶۷۰۷۹