خبرگزاری کار ایران

همه باید کمک کنند تا اتفاقات تلخ سال قبل تکرار نشود

فنایی: صحبت‌های غمزه نشان می‌دهد او ظرفیت قضاوت کردن ندارد

کارشناس داوری گفت: همه باید کمک کنند تا اتفاقات تلخی که سال گذشته رخ داد در این فصل تکرار نشود. باید برای این دو هفته فضایی آرام را برای داوران فراهم کرد تا داوران با آرامش بازی‌های باقی مانده را سوت بزنند.

محمد فنایی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به بحث داوری‌های لیگ برتر و اتفاقات هفته گذشته لیگ که منجر به اعتراضات زیادی شده است گفت: به هرحال جامعه داوری هر سال این مشکلات را در اواخر لیگ دارد و دلیل این مساله هم این است که بعد از 14 سال از گذشت لیگ برتر هنوز حرفه‌ای و قانونمند نشده‌ایم یاد نگرفته‌ایم که هرکسی باید کار خودش را انجام بدهد. اگر همه به کار خودشان برسند و در اموری که مربوط به آن‌ها نیست دخالت نکنند این کسائل در فوتبال رخ نمی‌دهد. این هجمه‌هایی که علیه داوری است از چند هفته پیش شروع شده بود و متاسفانه حالا با انتخابات فدراسیون فوتبال هم مصادف شده است و این‌ها باعث شده است همه چیز بی‌نظم شود.

او ادامه داد: این اشتباهات بیشتر به دلیل استرس بالای داوران است و متاسفانه مسئولان کمیته داوران و دپارتمان داوری هم که هرکدام یک حرفی می‌زنند و همین باعث می‌شود استرس داوران بیشتر شود. آقایان حتی یک سخنگو برای کمیته داوران ندارند تاحرف‌ها یکی باشد که این مشکلات پیش نیایید. متاسفانه همین مسائل بیشتر تیم‌ها را آزار می‌دهد. برای اینکه می‌بینند هرکسی در داوری یک حرفی می‌زند و این بیشتر باعث سردرگمی می‌شود.

فنایی در خصوص لزوم ایجاد فضایی آرام برای داوران در دو هفته باقی مانده از لیگ عنوان کرد: سازمان لیگ، کمیته انضباطی و کمیته و دپارتمان داوری باید برای این دوهفته باقی مانده یک جلسه ویژه تشکیل بدهند تا با انتخاب داوران باتجربه برای دیدارهای حساس تا جای ممکن از بروز اتفاقات جلوگیری کنند. چیدمان داوری در این دوهفته بسیار اهمیت دارد. آقای اصفهانیان باید بخاطر حساسیت این دوهفته به تهران بیاید و نشستی را برگزار کند تا هرچه بهتر از پس برگزاری مسابقات این دو هفته بربیایند. همه باید کمک کنند تا اتفاقات تلخی که سال گذشته رخ داد در این فصل تکرار نشود. باید برای این دو هفته فضایی آرام را برای داوران فراهم کرد تا داوران با آرامش بازی‌های باقی مانده را سوت بزنند.

او در پایان راجع به ضحبت‌های حمید غمزه کمک داور بازی پرسپولیس و نفت که گفته است فقط افراد عینکی می‌گویند گل نفت به پرسپولیس آفساید بوده است گفت: من احساس می‌کنم که این روحیات خود او نیست و این حرف‌ها را به دلیل فشاری که در این چند وقت تحمل کرده به زبان آورده است. یک داور باید یاد بگیرد که اصلاً نباید مصاحبه کند و صحبت کردن در خصوص داوری بازی را باید به مسئولان کمیته داوران و دپارتمان داوری بگذارد. ضمن اینکه اگر ایشان چنین حرفی در این خصوص زده باشد باید گفت تنها نشان داده است که ظرفیت قضاوت کردن را ندارد. کارشناسان داوری اگر حرفی می‌زنند تنها از سر دلسوزی است و هیچ قصد و یا دشمنی با کسی ندارند که بخواهند بگویند داور در یک صحنه اشتباه کرده است و به همین دلیل من به ایشان توصیه می‌کنم که بیشتر از این به این صحبت‌ها ادامه ندهد.

 

کد خبر : ۳۶۶۷۳۹