خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی وزیر ورزش پاسخ عابدینی را داد

احمدی: نیازی نیست به فدراسیون فوتبال نامه‌ای بزنیم/ حمایت وزارت ورزش از تاج صحت ندارد

مشاور عالی وزیر ورزش به ایلنا گفت نیازی نیست که برای برگزاری انتخابات فوتبال مکاتبه‌‌ای با این فدراسیون داشته باشیم.

صبح امروز امیر عابدینی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، درباره ایراد سازمان بازرسی برای انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: الان وزارت ورزش باید نامه‌ای به فدراسیون فوتبال بنویسد و اعلام کند که با همان اساسنامه قبلی انتخابات برگزار شود. اگر این نامه نباشد، عدم برگزاری انتخابات تقصیر فدراسیون فوتبال نیست ولی به نظر می‌رسد وزیر ورزش عزمش را جزم کرده و به زودی این نامه را به فدراسیون می فرستد.

عبدالحمید احمدی مشاور عالی وزیر ورزش در گفت‌وگو با ایلنا درباره صحبت‌های اخیر این عضو هیات رئیسه سازمان لیگ توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

آقای احمدی! امروز صبح امیر عابدینی در مورد ضرورت ارسال نامه از وزارت ورزش برای فدراسیون فوتبال مبنی بر برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی کرده‌اند. نظر شما در این مورد چیست؟

آقای عابدینی مسئولیتی در فدراسیون فوتبال ندارند که چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند. او عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیست و نمی‌تواند چنین ادعایی را مطرح کند. ضمن اینکه برگزاری مجمع، ربطی به وزارت ورزش ندارد. مجمع اعلام کرده است که در روز 18 اردیبهشت انتخابات برگزار می‌شود و دیگر نیازی به این نیست که نامه‌ای از وزارت ورزش برای مجمع ارسال شود و مکاتبه‌ای برای این موضوع صورت بگیرد.

آیا هیات دولت اساسنامه فدراسیون فوتبال را تایید یا رد کرده است؟

به تصویب رساندن اساسنامه فدراسیون، در هیات دولت یک پروسه‌ای دارد که حتما باید انجام شود و اخذ این مصوبه نیاز به زمان دارد که یک مصوبه از هیات دولت خارج شود. این فرآیند در حال طی شدن است و هر وقت به نتیجه‌ای رسید، خبر آن منتشر می‌شود.

آیا طولانی شدن این فرآیند آسیبی به انتخابات که کمتر از 10 روز دیگر به برگزاری آن مانده است، وارد نمی‌کند؟

الان هیچ منع قانونی‌ برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال وجود ندارد و می‌توانند انتخابات را برگزار کنند و از لحاظ قانونی برای انجام انتخابات، نیازی به مصوبه هیات دولت نیست. همانطور که پروسه برگزاری مجمع قبلی فدراسیون، ثبت‌نام کاندیداها، تایید یا رد صلاحیت‌ها همه و همه در یک چارچوب قانونی انجام شد و انتخابات هم از طریق همان چارچوب می‌تواند برگزار شود و از لحاظ قانونی مشکلی ندارد.

اخیرا شایعاتی مبنی بر اینکه وزارت ورزش از مهدی تاج، یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون حمایت می‌کند، شنیده می‌شود. این موضوع تا چه حد صحت دارد؟

اینها همه شایعه و گمانه‌زنی است و من تکذیب می‌کنم. به طور معمول، در آستانه انتخابات، گمانه زنی‌هایی صورت می‌گیرد که فرضا وزارت ورزش از گزینه‌ای خاص حمایت می‌کند اما هیچ کدام از این شایعات به طور رسمی تایید نشده است و صحت ندارد. وزارتخانه هیچ گزینه‌ای ندارد و در انتخابات فوتبال دخالت نمی‌کند. مجمع فدراسیون فوتبال باید بنا به تشخیص خود، گزینه منتخب را انتخاب کند.

کد خبر : ۳۶۶۰۶۱