خبرگزاری کار ایران

شمشیربازی قهرمانی جهان - برزیل؛

مصاف شمشیربازان ایران با فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان را در جدول ۱۶ تیمی این رقابت ها مقابل فرانسه برگزار می کند تا در صورت برد راهی جمع هشت تیم برتر دنیا شود.

به گزارش ایلنا، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در بخش تیمی اسلحه سابر، از امروز دوشنبه با حضور ۲۰ تیم به میزبانی ریودوژانیرو برزیل آغاز می شود. تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران و با هدایت پیمان فخری در این رقابت ها شرکت کرده، در جدول ۳۲ تیمی با قرعه استراحت مواجه شده است. 

بر این اساس تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان را در جدول ۱۶ تیمی برگزار می کند. فرانسه حریف ملی پوشان ایران در این دیدار است. 

از سوی دیگر امروز دو تیم ژاپن و کانادا در جدول ۳۲ تیمی مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان به مصاف هم خواهند رفت. برنده این دیدار در جدول ۱۶ تیمی با آمریکا که همچون ایران در جدول ۳۲ تیمی استراحت داشت، روبرو خواهد داشت و برنده این بازی هم در جمع هشت تیم برتر مسابقات با برنده دیدار تیم های ایران و فرانسه روبرو خواهد شد. 

مسابقات تیمی شمشیربازی اسلحه سابر قهرمانی جهانی در حالی برگزار می شود که در دوره آتی بازی های المپیک این بخش از مسابقات برگزار نخواهد شد. این رقابت ها تا ۸ اردیبهشت ماه در ریودوژانیرو پیگیری می شود. 

 

کد خبر : ۳۶۴۶۷۲