خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون وزنه‌برداری:

پتانسیل راه اندازی وزنه‌برداری بانوان را داریم

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص فعالیت بانوان در وزنه برداری گفت: اگر شرایط مهیا شود وزنه برداری ایران پتانسیل این را دارد که در بخش بانوان نیز فعال شود.بنابراین همانطور که وزنه برداری موفق شد، نخستین مدال تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک را بدست آورد در بخش بانوان نیز می توانیم در المپیک 2020 صاحب اولین نشان طلایی رنگ بانوان در این رویداد بزرگ باشیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری که برای بازدید از اردوی تیم ملی وزنه برداری جوانان به ارومیه سفر کرده بود با ابراز خرسندی از برگزاری این اردو در شهر ارومیه تصریح کرد: با توجه به اینکه نخستین مدال تاریخ المپیک کشورمان توسط جعفر سلماسی از این خطه کسب شد.ظرفیت و توانمندی این استان در رشته ورزشی و نیز برای دنبال کردن اهداف توسعه‌  وزنه‌برداری در آذربایجان‌غربی، اردوی تیم ملی جوانان برای آماده سازی مسابقات قهرمانی جهان در گرجستان به شکل ایده آل در حال برگزاری است و ما یک تیم کامل 8 نفره برای کسب نتیجه مطلوب به این کشور اعزام خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: وزنه برداری استان آذربایجان غربی طی 30 ماه اخیر رشد قابل توجهی در سطح کشور داشته است.یکی از برنامه‌های فدراسیون وزنه‌برداری احیاء و رشد ورزش وزنه‌برداری در استان آذربایجان‌غربی است.فدراسیون وزنه برداری قصد دارد در برنامه خود با تقسیم استان های مختلف به 7 منطقه که آذربایجان غربی یکی از محورها به شمار می رود، توجه ویژه ای به آنها برای پیشرفت و استفاده از پتانسیل آنها داشته باشد. با توجه به وجود پتانسیل کافی و سالن و محل اسکان و همچنین عملکرد خوب اداره کل ورزش و جوانان و هیأت وزنه برداری استان  و شهر ارومیه می تواند گزینه جدی میزبانی دور دوم جام بین المللی فجر باشد.

مرادی در خصوص علی میری وزنه بردار ارومیه ای تیم ملی بزرگسالان نیز اضافه کرد : علی میری این وزنه بردار جوان ارومیه ای یکی از ورزشکاران درخشان ما است که در رده سنی جوانان در مسابقات جهانی سه مدال را بدست آورد و امیدواریم با تمرینات مستمر و آمادگی کامل بتواند یکی از گزینه های اصلی حضور در المپیک باشد.

رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص مسابقات پیش رو و کسب سهمیه المپیک تصریح کرد : با توجه به مسابقات پیش روی قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان با تیم کامل و 8 نفر به مسابقات اعزام می‌شود. نخستین دوره جام فجر در تهران نیز بعنوان گزینشی المپیک است که  ما با توان کامل در مسابقات حضور  داریم .در حال حاضر 5 سهمیه المپیک برای ایران به ثبت رسیده است ضمن اینکه اردوهای تیم ملی با نفرات بیشتر در حال برگزاری است و قرار است برای کسب بهترین نتیجه ، آماده ترین وزنه برداران را هم به مسابقات  و در نهایت به المپیک اعزام کنیم.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص ورزش وزنه‌برداری بانوان  اظهار داشت: اگر شرایط مهیا شود وزنه برداری ایران پتانسیل این را دارد که در بخش بانوان نیز فعال شود.بنابراین همانطور که وزنه برداری موفق شد، نخستین مدال تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک را بدست آورد در بخش بانوان نیز می توانیم در المپیک 2020 صاحب اولین نشان طلایی رنگ بانوان در این رویداد بزرگ باشیم.

رییس فدراسیون با ابراز امیدواری از رفع مصدومیت بهداد سلیمی اظهار داشت: تلاش زیادی برای بهبودی بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان شده است که یکی از امیدهای ما برای کسب مدال به شمار می رود. بی شک روی موضوع سلامتی سلیمی غفلت نشده است. اما در مورد بهبود و آمادگی اش برای حضور در المپیک پس از برگزاری مسابقات جام فجر در تهران، مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون وزنه‌برداری پس از المپیک برای برگزاری مسابقات لیگ برنامه‌ریزی می‌کند، تصریح کرد: فدراسیون وزنه‌برداری برای لیگ امسال برنامه‌ریزی‌های مختلف از جمله آسیب‌شناسی در این رشته ورزشی را انجام می‌دهد.علاوه بر آن مقرر شده که حمایت‌های ملی فدراسیون از لیگ صورت گرفته تا ورزشکاران بتوانند از آن منتفع شوند.

مرادی با تاکید بر اجرای طرح استعدادیابی در این رشته ورزشی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، کمیته استعدادیابی در فدراسیون وزنه‌برداری تشکیل و استان‌های مختلف به هفت منطقه عملیاتی تقسیم می‌شود. ظرفیت های موجود در استان های مختلف و امضای تفاهم نامه با ارگان های مختلف برای پشتوانه سازی از سنین پایین تر جزو برنامه های مهم فدراسیون وزنه برداری است از سوی دیگر فرهنگ‌سازی در زمینه استعدادیابی ورزش وزنه‌برداری در این فدراسیون نیز پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر : ۳۶۳۱۸۸