خبرگزاری کار ایران

انزژی‌ام را صرف قضایای پوچ نمی‌کنم

کی‌روش: امکان ادامه همکاری وجود ندارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن عذرخواهی از هواداران اعلام کرد بازی را 6 بر صفر باخته است.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش پس از نشستی که صبح امروز با حضور رییس فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رییسه و برخی از مسئولان تیم ملی فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که مطلع هستید درخواست استعفای خودم را تقدیم فدراسیون کردم. بعد از بازی‌های تیم ملی که در فروردین‌ماه برگزار شد امروز این فرصت را داشتم که با کمال افتخار در خدمت اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باشم و وقایع و اتفاقاتی که رخ داده بود را به هیات رییسه توضیح دهم. بار دیگر این فرصت را داشتم که پس از 5 سال یک بار دیگر تجربیات خودم را به اعضای هیات رییس فدراسیون فوتبال توضیح دهم.

او اضافه کرد: امروز این فرصت را داشتم که مانند 11 بازیکن فوتبال، 11 شرایط لازم برای حمایت از تیم ملی در راه جام جهانی را به اعضای هیات رییسه بگویم. با این شرایط می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم. بعد از پنج سال تحت شرایط فعلی، صعود به جام جهانی دشوار است و با شرایطی که مواجه هستیم، نمی‌توان ادامه داد اما با این 11 مورد راه را ادامه می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تنها مشکلات مالی در این میان مطرح نیست نیز ادامه داد: در حال حاضر به جایی رسیدیم که فقط بحث مشکلات مالی مطرح نیست و برخی دیگر از مشکلات وجود دارد که برای من قابل درک نیست. البته این مشکلات غیر قابل مذاکره هستند.

او افزود: شرایط حال حاضر را به دستان هیات رییسه فدراسیون فوتبال سپردم تا 30 آوریل 2016 یعنی 10 اردیبهشت ماه به عنوان سرمربی تیم ملی به وظایفم پایبند هستم اما چون آقای کفاشیان درخواست کرده در مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی حضور داشته باشم، به احترام ایشان این درخواست را پذیرفتم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: پس از استعفایی که به تاریخ 30 آوریل تقدیم فدراسیون فوتبال کردم، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای را جلوی خودم نمی‌بینم. تنها می‌توانم متصور شوم که به پایان راه رسیدیم. همیشه شخص بنده در خط مقدم حفاظت از منافع تیم ملی بودم و این کار را با تمام افتخار و غرور انجام دادم و این موضوع را افتخار بزرگی برای خودم می‌دانم.

کی‌روش تصریح کرد: هیچ گاه ترس و واهمه‌ای برای دفاع از منافع تیم ملی نداشتم و همیشه این حس را وظیفه خودم می‌دانم که در خط مقدم دفاع از منافع تیم ملی قرار بگیرم و برای آن بجنگم. این را می‌توانید در بازی با قطر یا در مصاحبه‌های مطبوعاتی ببینید. حتی با وجود مشکلات اقتصادی پس از تحریم‌ها هم از ایران دفاع کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه زمان وعده و وعیدها تمام شده است، ادامه داد: در حال حاضر زمان وعده و وعیدها به اتمام رسیده و زمان ارائه راهکارهای ما است.

او افزود: امیدوارم فدراسیون فوتبال راهکارها و راه حل‌های بهتری را برای آینده بازیکنان تیم ملی اتخاذ کند و همین طور باید بگویم آینده من و تیم ملی فوتبال ایران در دستان هیات رییسه فدراسیون است.

کی‌روش با بیان اینکه امیدوار است با استعفای او موافقت شود،‌ خاطر نشان کرد: امیدوارم با استعفای من موافقت شود و بعد از 5 سال امید و اعتمادی که برای پیدا کردن راه حل‌ها بوده را از دست دادم. در آخر بار دیگر باید بگویم امیدوارم هیات رییسه فدراسیون تصمیم مناسبی را در این باره اتخاذ کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه عنوان کرد: به تنها کلماتی که به فارسی بلد هستم می‌گویم «خیلی ممنون». زمانی که برای سرمربیگری تیم ملی به ایران آمدم، برخی انتظار نداشتم که بیشتر از پنج روز کارم ادامه داشته باشد اما پنج سال به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فعالیتم را دنبال کردم.

او با بیان اینکه امیدوار است تصمیمش به همدلی در فوتبال ایران کمک کند نیز گفت: امیدوارم تصمیمی که گرفتم به همدلی در فوتبال ایران کمک کند. رقبای ما مانند ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان و امارات به سختی کار می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. من هم تلاش می‌کنم تا شرایط را شفاف بیان کنم و نگرانی‌های من در این رابطه کاملا شفاف است.

کی‌روش افزود: با این شرایط، امکان ادامه همکاری وجود ندارد. شرایطی که فقط وعده و وعید و قول‌ داده می‌شود اما هیچ ضمانتی برای ادامه راه وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان در آخرین اظهار نظر خود از کی‌روش حمایت کرده و گفته است او باید بماند و به اعضای فدراسیون هم دستور داده است شرایط لازم برای ادامه همکاری فراهم شود. کی‌روش در این زمینه هم گفت: به شخصه قدردان حمایت‌ها و کلمات محبت آمیز جناب وزیر محترم هستم و از طرف خودم و تیم ملی از او تشکر می‌کنم. همان طور که امروز به هیات رییسه توضیح دادم، هیچ موضوع مهمی وجود نداشت که در پنج سال گذشته آن را تکرار نکرده باشم. احتیاجی نیست که آن‌ها را به شما بگویم چراکه شما صحبت‌های من را می‌دانید.

سرمربی تیم ملی به مشکلات مالی تیم ملی در 5 سال گذشته اشاره کرد و افزود: برخی از تصمیم‌های ما مرتبط با عدم حمایت‌های مالی است. مطمئنا یک سری از این مسائل به بازی‌های دوستانه، پرداخت نشدن حقوق و مزایای بازیکنان و کادر فنی و دیگر مسائل مالی است. برای مثال و در اردوی اخیر، رضا قوچان نژاد پس از 20 دقیقه تمرین مصدوم شد چراکه شرایط لازم برای حضور او از لندن به تهران فراهم نبود. حتی منابع مالی کافی و لازم برای حضور یک آنالیزور یا یکی از مربیان در بازی قبل عمان را نداشتیم. حتی به یاد دارم پس از اینکه دست هاشم بیک‌زاده شکست، فدراسیون فوتبال پول لازم برای عمل جراحی او را در استرالیا نداشت. بدون حمایت‌های مالی نمی‌توان کمپ تیم ملی را ساخت. بار دیگر عرض می‌کنم بدون این حمایت‌ها امکان ادامه همکاری وجود ندارد و باید در این باره تصمیم‌گیری شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه به نظر می‌رسد فدراسیون اعتمادش را به او از دست داده است نیز گفت: اینگونه به نظر می‌رسد که فدراسیون اعتمادی به من برای اتخاذ تصمیماتی که منجر به پیشرفت تیم ملی می شود را ندارد.

او افزود: برای مثال تصمیماتی که مرتبط با ساختن ساختمانی برای تیم‌های ملی گرفته شد و آن را در کنار ساختمان آکادمی فوتبال آغاز کردیم به گونه‌ای دیگر پیش رفت. آنجا یک زمین خالی و پر از خاک بود که من از ابتدا ایده طراحی و ساختش را دادم. این ساختمان نه تنها به تیم ملی کمک می‌کرد بلکه از آن می‌توانستیم به عنوان یک مرکز تخصصی فوتبال برای بازیکنان تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ... استفاده کنیم.

کی‌روش با بیان اینکه در حال حاضر آن مرکز تبدیل به یک مرکز خصوصی شده است، در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که ساختمان متعلق به تیم ملی به یک مرکز خصوصی پزشکی تبدیل شده است. البته این عقیده من نیست و من به عقاید سایرین نیز احترام می‌گذارم و حتی در جایگاهی نیستم که بخواهم این تصمیم را زیر سوال ببرم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تصمیم من برای این ساختمان پیشرفت فوتبال ایران بوده است، خاطر نشان کرد: برای احداث آن ساختمان تنها به پیشرفت تیم ملی فکر نمی‌کردم بلکه به فکر پیشرفت فوتبال ایران بودم اما متاسفانه در این میان گویا تصمیمات من ارزشی ندارد و در این شرایط من نمی‌توانم کاری را دنبال کنم.

 

او خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که در آن مرحله آغاز شد، ساعت‌ها و ماه‌ها به دنبال اتمامش بودم ولی در حال حاضر شاهد تبدیل شدن این مرکز به یک مرکز خصوصی پزشکی هستیم. با تجربه‌ای که در طول 32 سال اخیر بدست آورده بودم، تلاش کردم تا این تجربه را در اختیار فوتبال ایران قرار دهم. پیش از این شاهد احداث چنین مراکزی در منچستر، مادرید و آفریقای جنوبی بودیم.

کی روش با بیان اینکه من تصمیمات سایرین را زیر سوال نمی‌برم، به صحبت‌هایش ادامه داد و گفت: تصمیمات بقیه را در رابطه با تبدیل این مرکز به یک مرکز خصوصی پزشکی زیر سوال نمی‌برم ولی برای احداث این مرکز فوتبال تلاش زیادی کردم اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که این مرکز چیزی نیست که تیم ملی به آن نیاز داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یکی دیگر از تصمیماتی را که با آن مخالفت می‌کند، بازیکنان سرباز و شرایط آنها عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از تصمیماتی که من با آن موافق نیستم، مشکلات بازیکنان سرباز است. نمی‌توانم این مساله را درک کنم. اگر این بازیکنان متخلف هستند و کارهای خلاف قانون انجام دادند، من این مساله را به هیچ عنوان زیر سوال نمی‌برم و معتقدم این افراد باید پاسخگو باشند اما باید بگویم این بازیکنان فقط به فکر خدمت به کشور خود هستند و نباید آنها را مجازات کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: آنطور که من به خاطر دارم فقط من و آقای پیروانی هستیم که درباره مشکلات صحبت می‌کنیم اما در شرایط فعلی، هیچ راهکار دیگری وجود ندارد. هیچ موضوعی نیست که در جلسه امروز مطرح شده باشد و در پنج سال گذشته آنها را نگفته باشم.

کی‌روش با اشاره به پنج سال گذشته و دیدگاهش نسبت به ایران گفت: برداشت من این بود که پس از ورود به ایران دانش و تجربیاتم را در فوتبال ایران به اشتراک خواهم گذاشت و فوتبال ایران را تغییر خواهم داد. بعد از پنج سال این اتفاق نیفتاده و شرایط برعکسی به وجود آمده است و آنها من را تغییر دادند. اگر تغییرات در مسیر بهبود باشد قبول می‌کنم اما اگر ببینم که تغییرات من را بدتر می‌کند، قبول نخواهم کرد. دیگر نمی‌خواهم جزئی از سوء تفاهم‌ها و جنگ‌ها باشم.

او تاکید کرد: اعتقاد دارم جنگ‌ها نباید درونی باشد اما متاسفانه از این موضوع خسته شدم به خاطر اینکه جنگ‌های ما درونی است و دیگر نمی‌خواهم با مشکلات درونی بجنگم. اگر شما مطالب و مواردی که در پنج سال گذشته مطرح کردم متوجه نمی‌شوید، چطور می‌توانید در آینده به این صحبت‌ها باور داشته باشید؟

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال خواسته که قلبی او درباره ادامه یا عدم همکاری با ایران چیست نیز گفت: وظیفه من این است که به عنوان سرمربی تیم ملی به همه لبخند بزنم. وظیفه من این نیست که همه مربیان را راضی نگه دارم بلکه باید سعی و تلاش کنم تمام مردم و هواداران ایرانی خوشحال باشند و تنها روزی به این مهم دست می‌یابم که برنده میدان باشیم. بدهکار محبت و عشقی هستم که هواداران فوتبال ایران به من ابراز کردند و از آنها تشکر می‌کنم و مراتب قدردانی خودم را به هواداران اعلام می‌کنم.

او یادآور شد: اینجا هستیم که تیم ملی را به جام جهانی ببریم اما با شرایط فعلی این کار میسر نیست. هنوز درگیر مشکلات روزمره هستیم و قبل از هر اردو هنوز تکلیف‌مان مشخص نیست. مشکلات زیادی برای دریافت حقوق‌مان داشتیم و با این شرایط نمی‌توان ادامه داد چراکه زجرآور است. در حال حاضر با یک فشار و یک چالش جدید مواجه هستیم اما من عاشق جنگیدن هستم با وجود این نمی خواهم انرژی‌ام را صرف قضایای پوچ کنم.

کی‌روش با اشاره به بی‌توجهی فدراسیون به عقاید و نظراتش گفت: حداقل پنج سال پیش جزئی از تصمیماتی بودم که برای تیم ملی گرفته می‌شد اما الان درباره مسائلی مانند لباس تیم ملی نظر من را هم نمی‌خواهند. برایم فرقی نمی‌کند که چه طرح و رنگی را می پوشید بلکه من خواهان کیفیت هستم. الان بنده را به طور کامل کنار گذاشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه از افشین پیروان نیز درباره اینکه آیا برای لباس‌های تیم ملی از او سوال پرسیدند که با پاسخ منفی مدیر تیم ملی مواجه شد.

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید فدراسیون فوتبال تغییر کرده است نه من.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی قرار است در 20 روز آینده رخ بدهد که در پنج سال گذشته رخ نداده نیز گفت: این سوال را از هیات رییسه بپرسید. تنها سوال من این است که ما در مرحله بعد باید در بازی اول با قطر یا در بازی دوم با امارات روبرو شویم اما هنوز نمی‌دانیم زمین تمرین‌مان کجاست. اگر فکر می‌کنید چمن را از هلند می‌آوریم اشتباه فکر می‌کنید. هنوز با اردوی خرداد ماه فاصله داریم اما مشکلات ما پابرجاست. درباره این موضوع از اعضای هیات رییسه سوال بپرسید. دیگر راهکاری را نمی‌بینم و فقط قول‌ها و وعده وعیدهاست که در مقابل من قرار دارد. وظیفه من این است که تا آبان ماه سال 15 امتیاز را بگیرم یا از دست بدهم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه آینده تیم ملی فوتبال ایران در دستان رییس فدراسیون است، خاطر نشان کرد: باید بگویم آینده تیم ملی فوتبال ایران در دستان رییس فدراسیون است. در طول این 5 سال تلاش کردم تمام تجارب خودم را در اختیار تیم ملی قرار دهم. فوتبال ایران باید این مسئله را درک کند که نیاز به تغییرات دارد و باید خود را مطابق با استانداردهای بین‌المللی پیش ببرد.

کی‌روش با بیان اینکه نتوانست فرد برنده در اتفاقات اخیر باشد، در پایان اظهار کرد: از هواداران فوتبال به خاطر اینکه نتوانستم شخص پیروز باشم، عذر می‌خواهم. بازی را باختم و نمی‌توانم یک دوره در 5 سال آینده نیز این بازی را دنبال کنم و باز هم از هواداران عذر می‌خواهم و باید بگویم من این بازی را 6 بر صفر باختم.

 

کد خبر : ۳۵۹۹۳۶