خبرگزاری کار ایران

گودرزی: باید نگاه سلامت محور به بحث ورزش داشت

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۷۱۲

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که به بحث ورزش باید نگاه سلامت محور داشت، گفت: یکی از استراتژی‌های دولت تدبیر و امید پرداختن به بستر ورزش برای همه است و نباید تنها ورزش را در بحث قهرمانی و حرفه‌ای دنبال کرد.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی در سفر امروز خود به یزد و در جمع کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: استان یزد به لحاظ رویکردهای سیاسی اجتماعی، عقبه‌ای بسیار روشن در سطح کشور دارد و همواره به عنوان یکی از الگوهای مناسب برای دیگر استان‌ها مطرح بوده و هست و بزرگانی از این استان، تصمیم‌گیرندگان اصلی کشور بودند و اثرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، شگرفی در تحولات تاریخ ایران داشته و هنوز هم دارند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه موضوع جوانان در این استان با مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان احیاء شده است به نحوی که رشد سمن‌ها که فعالیت اجتماعی و فرهنگی دارند، تایید این موضوع است اما این رشد کافی نیست و از لحاظ کمی باید بیش از این تلاش شود .

گودرزی، توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت یازدهم دانست و افزود: دولت معتقد است که کارها باید به دست خود مردم انجام شود و قطعاً ثمرات قابل توجهی نیز به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در بحث‌های اقتصادی‌، اجتماعی ، فرهنگی و حتی ورزش به خوبی ورود پیدا خواهند کرد و کارهای ارزنده‌ای را انجام خواهند داد.

وزیر ورزش در ادامه به همگانی کردن ورزش در جامعه تاکید کرد و گفت: باید بستر ورزش برای همه در کشور فراهم شود چرا که با توسعه ورزش در بین آحاد جامعه و قرار گرفتن ورزش در سبد خانواده‌ها بسیاری از ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و تنها نباید به ورزش قهرمانی و حرفه ای توجه کرد.

گودرزی در پایان در مورد ورزش قهرمانی نیز گفت: استان یزد دارای قهرمانان خوبی در رشته‌های مختلف است ولی با توجه به پتانسیل استان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ورزشکاران و قهرمانان بیشتری در این خطه کویری پرورش یافته و افتخارآفرین شوند و باید در رشته‌هایی که در استان پتانسیل خوبی دارند از جمله شمشیربازی و دوچرخه‌سواری بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز