خبرگزاری کار ایران

با محرومیت تماشاگران مخالفیم

حسن‌زاده: وقتی جریمه نقدی بازدارنده نیست، مجبوریم تماشاگران را محروم کنیم

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: زمانی که جرایم نقدی مؤثر و بازدارنده نیست، مجبوریم تماشاگران را محروم کرده یا بازی را در زمین دیگری برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره محرومیت تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: ما بیشتر باشگاه‌ها را به‌دلیل تخلف تماشاگران‌شان جریمه نقدی کرده‌ و در صورت تکرار تخلفات و زمانی که متوجه شویم جرایم نقدی مؤثر و بازدارنده نیست، تماشاگران آن تیم را محروم کرده یا بازی را در زمین دیگری برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ملوان بندرانزلی، تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس در این فصل هشت تا 10 مورد جریمه نقدی شده‌اند و زمانی که این جریمه‌ها اثری نداشت متوسل به محرومیت تماشاگران این تیم‌ها در یک بازی خانگی شدیم.

رئیس کمیته انضباطی در واکنش به طرح این موضوع که به نظر می‌رسد کمیته انضباطی تنها به‌دنبال جریمه کردن تیم‌هاست، گفت: قضاوت‌ها باید منصفانه باشد. اگر جای ما قرار بگیرید، طبق آیین‌نامه انضباطی در صورت تکرار تخلفات تماشاگران یک تیم، پس از اینکه جریمه‌ها اثری نداشت، باید به تنبیهات بیشتری متوسل شوید. اگر در پرتاپ نارنجک‌ها در دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی، کسی جانش را از دست می‌داد، همین رسانه‌ها انتقاد می‌کردند که با پنج میلیون یا 10 میلیون جریمه که نمی‌توان برای تخلف تماشاگران کاری کرد.

«ما و مسئولان فدراسیون فوتبال به‌طور کلی با محرومیت تماشاگران از حضور در بازی خانگی مخالفیم»، حسن‌زاده با بیان جمله تصریح کرد: به جذابیت، شور و شعف تماشاگران در ورزشگاه‌ها توجه داریم و یکی از عناصر مؤثر امتیاز ایران در آسیا حضور تماشاگران بوده است و به این موضوع می‌بالیم، اما وقتی باشگاهی تماشاگرانش از دقیقه یک تا 90 در چندین بازی تخلف می‌کنند، چاره‌ای نداریم که آن تیم را از حضور تماشاگرانش در بازی خانگی محروم کنیم.

وی ادامه داد: ما مشکل بزرگ دیگری هم داریم. وقتی تیمی مثل پرسپولیس اعلام می‌کند که توان کافی برای کنترل تماشاگرانش را ندارد، آیین‌نامه انضباطی فیفا در این زمینه حرف کلی مطرح می‌کند. اگر تماشاگران باشگاه پرسپولیس در تبریز، خرمشهر یا ورزشگاه آزادی تخلف کنند، باز هم باشگاه پرسپولیس مسئول است و ما چاره‌ای نداریم که تنبیهات بیشتری برای این باشگاه در نظر بگیریم. اگر پرتاپ نارنجک‌ها اتفاق نمی‌افتاد، سراغ محرومیت تماشاگران نمی‌رفتیم.

رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه عنوان می‌شود فعالیت‌های کمیته انضباطی در قبال تنبیه تماشاگران دچار مشکل بوده و هیچ تأثیری در فوتبال نداشته است، گفت: آیا اعتقاد دارید که کمیته انضباطی تنها به دنبال جرایم تیم‌هاست؟ ما مدعی نیستیم که با تنبیه یک میلیون یا 30 میلیون تومانی، سکوها آرامش خواهد داشت، اما می‌گوییم بازدارندگی تا حدی خواهد بود. حرف‌هایی که سرمربیان، بازیکنان و مدیران عامل باشگاه‌ها می‌زنند به سکوها انتقال می‌یابد. رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش دارند. وقتی در یک بازی آرام، رسانه‌ای صحبت‌های مدیرعامل باشگاه علیه سازمان لیگ را تیتر می‌کند، معلوم است که حتی اگر تعداد تماشاگر دو هزار نفر هم باشد، روی سکوها شاهد شنیدن شعارها خواهیم بود.

 

کد خبر : ۳۵۸۵۳۹