خبرگزاری کار ایران

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال

نبرد سرخ‌ها در آزادی/منصوریان و گل‌محمدی باز به هم رسیدند

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال فردا (یکشنبه) با برگزاری سه بازی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ا برگزاری سه بازی حساس در شهرهای تهران و اصفهان به پایان خواهد رسید و در این روز سه نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

پرسپولیس-تراکتور؛ هتریک یا خاتمه باخت‌ها؟

پرسپولیس و تراکتور سازی تبریز فردا در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که امیر قلعه‌نویی و شاگردانش در 3 بازی آخر خود 9 امتیاز شیرین به دست‌ آورده‌اند. یک برد مقابل سپاهان در لیگ برتر و دو برد مقابل الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا.به واسطه همین پیروزی‌های سرخپوشان تبریزی در شرایط روحی بسیار خوبی به سر میبرند و انگیزی زیادی برای بازی سخت خود مقابل پرسپولیس در تهران خواهند داشت.

تراکتورسازی این هفته میهمان تیمی است که به گفته اکثر کارشناسان، خوب فوتبال بازی می‌کند، اما علیرغم این خوب هم امتیاز از دست می‌دهد. پرسپولیس هفته بیست‌ویکم بازی برده مقابل سایپا را در دقیقه 90 مساوی کرد تا این تیم بیش از پیش حسرت امتیاز‌های از دست رفته را بخورد. البته این اتفاق بدون شک انگیزه فراوانی برای شاگردان برانکو خواهد بود تا با کسب برد مقابل حریف تبریزی خود، فاصله خود در صدر جدول را با دو رقیب آبی‌پوش خود حفظ کنند.

از نکته های قابل توجه این بازی تقابل امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکوییچ است، امیرقلعه نویی که کمتر به پرسپولیس امتیاز می‌داد در دو بازی اخیرش مقابل پرسپولیس (دو دربی رفت و برگشت فصل قبل) باخته است و باید ببینیم که امیرقلعه نویی فردا در باخت مقابل پرسپولیس هتریک می‌کند یا به روند باخت‌هایش مقابل پرسپولیس خاتمه می‌دهد.

موضوع دیگری که به جذابیت این بازی می‌افزاید حضور هواداران پرشور پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه است اما با توجه به اینکه پرسپولیس میزبان این بازی است به احتمال زیاد فقط 10 درصد ورزشگاه در اختیار هواداران تراکتور است. هرچند که باشگاه تراکتورسازی و هوادارانش بارها اعلام کرده‌اند بدون توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای آن‌ها به ورزشگاه خواهند رفت. مساله‌ای که می تواند  حاشیه‌های زیادی را برای این بازی خلق کند.

مساله قابل توجه در تیم پرسپولیس برای این بازی اما، شاید حضور دوباره سوشا مکانی دروازه‌بان اول سرخپوشان درون زمین باشد. سوشا که با حل شدن مشکلاتش مجوز بازی مجدد را دریافت کرده است، بعد از عملکرد نه چندان خوب لوبانف در چند بازی اخیر، به احتمال زیاد در این دیار به عناون مرد شماره یک پرسپولیس درون دروازه خواهد ایستاد.

تراکتورسازی در حال حاضر با 31 امتیاز در رده هفتم جدول است و پرسپولیس هم 35 امتیازی و سوم است. 

نفت-ذوب‌آهن؛  همه چیز تحت تاثیر درگذشت مربی نفت

نفت تهران که شرایط نسبتا خوبی در جدول دارد این هفته تحت تاثیر شوک بزرگ فوت مربی خود مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد. این اولین بازی نفت بعد از فوت ناگهانی اکبر دارستانی مربی بدنساز نفت است که هفته پیش به صورتی ناگهانی با ایست قلبی درگذشت.

ذوب‌‌آهن که با روحیه خوبی به مصاف نفت می‌رود با 2 امتیاز اختلاف نسبت به نفت تهران رده ششمی، در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد و باید منتظر ماند و دید ذوب‌آهن روند خوب لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر را ادامه می‌دهد یا خیر.

نکته قابل توجه اما در این بازی تقابل دوباره یک استقلالی و یک پرسپولیسی است. یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان که همواره تقابل‌های این دو بسیار جذاب بوده است، بار دیگر مقابل هم قرار خواهند گرفت تا یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این هفته را برگزار کنند.

صبا-سپاهان؛ اولین تقابل دایی و استیماچ

صبا و سپاهان در حال مقابل هم قرار خواهند گرفت که هر دو تیم این روزها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند و چند هفتهای هست که  طعم برد رد لیگ را نچشیده‌اند. من اینکه این بازی اولین تقابل دایی و استیماچ است و از همین رو می‌تواند تبدیل به جدالی ویژه برای هر دو مربی نیز باشد.

سپاهان بعد از برد خوب خانگی مقابل النصر، در بازی برگشت شکست خورد تا دوباره شرایط برای این تیم بحرانی شود و حالا زردپوشان که یکی از بدترین سال‌های خود را سپری می‌کنند، برای خروج از بحران نیاز به پشت سر گذاشتن تیم سرسخت علی دایی دارند.

 علی دایی اگرچه تیمش در رده هشتم جدول است اما معتقد است که تیمش می‌تواند یکی از شانس‌های قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی باشد. صبا در صورت پیروزی شانس صعود دوپله‌ای در جدول را دارد اما سپاهان فقط یک پله می‌تواند بالا بیاید.

اسامی داوران و ادامه برنامه مسابقات هفته بیست و دوم 

شنبه، 15 اسفندماه 94

گسترش فولاد تبریز – استقلال اهواز، ساعت 16، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد

داور: حمیدرضا حاج‌ملک، کمک‌ها: سعید قاسمی و هادی طوسی، داور چهارم: علی احمدی

ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

یکشنبه، 16 اسفندماه 94

نفت تهران – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی تهران

داور: مهدی مرجانزاده، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و فرهاد مروجی، داور چهارم: رضا تارخ

ناظر داوری: حسین عسگری

سپاهان اصفهان – صبای قم، ساعت 17:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: محمد راهی و حسن انتظاری، داور چهارم: روح‌الله شریفی

ناظر داوری: حیدر شکور

پرسپولیس – تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی

داور: تورج حق‌وردی، کمک‌ها: سجاد طوری و محمدرضا امینی، داور چهارم: یاسر همرنگ

ناظر داوری: ایرج نظری

 

کد خبر : ۳۵۲۶۴۱