خبرگزاری کار ایران

هفته بیست و یکم لیگ برتر؛

پرسپولیس در رویای صدرنشینی/قلعه‌نویی و استیماچ به دنبال فرار از بحران

هفته بیست و یکم لیگ برتر، فردا با برگزاری سه بازی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هفته بیست و یکم لیگ برتر، فردا با برگزاری سه بازی حساس در شهرهای تبریز، تهران و اصفهان آغاز خواهد شد و سپس بقیه دیدارهای این هفته روز جمعه برگزار می شود.

تراکتورسازی-سپاهان؛ بحران زده‌ها رودروی هم

امیر قلعه‌نویی که همواره در تقابل با مربیان خارجی حاضر در لیگ مشکل داشته و نتایج خوبی کسب نکرده است، حالا باید یکبار دیگر در یکی از دیدارهای حساس تیمش مقابل یک مربی خارجی قرار بگیرد. مردی که البته همانند همتای خود در تراکتورسازی اوضاع نامساعدی دارد.

هر دو تیم برخلاف تصورات در این فصل نتایج مناسبی را کسب نکرده‌اند و جدا از بحث مشکلات مالی، درگیر حواشی متعدد دیگری نیز بوده‌اند که هرکدام از آن‌ها به نحوی این دو تیم را به چالش کشیده است. مخصوصاً زردپوشان اصفهانی که به جرات می‌توان گفت بدترین دوران خود در تاریخ لیگ برتر را سپری می‌کنند و این روزها درگیر حواشی بسیاری مانند درگیری‌های میان استیماچ و برخی از بازیکنان مانند خلعتبری و عقیلی هستند.

در تبریز هم قلعه‌نویی روزگار خوبی را سپری نمی کند و با روند بدی که تیمش تاکنون داشته است، بیش از پیش تحت فشار و انتقاد هواداران متعصب تراکتور قرار گرفته است. انتقاداتی که موجب قهر بیش از پیش پرشورها با سکوهای ورزشگاه شده است.

تراکتورسازی هم اکنون با 28 امتیاز در جایگاه هشتم و سپاهان با 25 امتیاز در رده دهم قرار دارند. تراکتور در صورت برد در این بازی می‌تواند تا رده ششم صعود کند، اما سپاهان در صورت برد نهایتاً شانس صعود یک پله‌ای در جدول را خواهد داشت.

ذوب‌آهن-فولاد؛ نبرد فولادین

در دیگر بازی از روز اول هفته بیست و یکم لیگ، دو تیم ذوب‌آهن و فولاد در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم خواهند رفت. ذوبی‌ها در سه هفته اخیر سه مساوی را کسب کرده اند و به واسطه همین امتیازات از دست رفته بود که نه تنها جای خود در رده سوم جدول را به پرسپولیس دادند بلکه حالا سایپا را هم امتیاز با خود و به عنوان یک رقیب سرسخت می‌بینند. مکانی که حالا ذوبی‌ها قصد دارند با شکست دادن فولاد در بازی فردا، مجدداً آن را تصاحب کنند، هرچند که باید منتظر نتیجه رقیب خود در جدال تهران هم باشند. در طرف مقابل فولاد بعد از سه پیروزی پیاپی هفته گذشته در تهران مقابل سرخپوشان شکست خورد تا در آستانه دیدار مقابل ذوب‌آهن باز هم در لبه تیز بحران قرار بگیرد. بحرانی که اگر دوباره به اردوی فولادی‌ها رخنه کند، با توجه به اوضاع حساس جدوب در هفته‌های پایانی شاید این بار خروج از آن برای اسکوچیچ کاری به مراتب سخت تر و دشوار‌تر از دفعه قبل باشد.

ذوب‌آهن در حال حاضر با 33 امتیاز در رده چهارم قرار دارد در صورت پیروزی در این بازی، شانس صعود به رده دوم را هم خواهد داشت. اما فولاد 20 امتیازی که در رده سیزدهم قرار دارد، با برد در این بازی تنها یک پله در جدول صعود خواهد کرد.

سایپا-پرسپولیس؛ سرخپوشان در رویای صدرنشینی

در حساس‌ترین بازی این روز، دو تیم سایپا و پرسپولیس به مصاف هم خواهند رفت. در شرایطی که باشگاه سایپا علاقه زیادی داشت تا این دیدار در ورزشگاه دستگردی برگزار شود، با مخالفت شورای تامین، بالاخره استادیوم آزادی برای این بازی انتخاب شد تا شاید یکبار دیگر شاهد حضور پرشور هوادارن در ورزشگاه باشیم.

سایپا هفته گذشته توانست یک برد خارج از خانه بسیار شیرین را مقابل سپاهان کسب کند و حالا با 33 امتیاز در یک قدمی پرسپولیس در رده چهارم ایستاده است و در صورتی که این بازی را با برد پشت سر بگذارد، می‌تواند حتی شانس قرار گرفتن در رده دوم را نیز به صورت موقت داشته باشد.

مجید جلالی در این بازی امید زیادی دارد تا بتواند با استفاده از تجربه بازیکنانی مانند صادقی و تیموریان و تلفیق آن با نیروی جوانی بازیکنی مانند ترابی، یکبار دیگر پرسپولیس را همانند بازی رفت شکست بدهد.

در سوی دیگر نیز برانکو که این روزها تیمش بهترین بازی را در میان تیمهای لیگ ارائه می‌دهد، در رویای رسیدن به صدر جدول است. رویایی که با پیروزی برابر سایپا و گرفتن انتقام شکست دور رفت از این تیم محقق خواهد شد و سرخپوشان می‌توانند تا پیش از بازیهای روز جمعه برای اولین بار در این فصل به صدر جدول برسند.

پرسپولیس در این بازی کلیدی‌ترین مهره خود یعنی مهدی طارمی را به علت محرومیت در اختیار ندارد و شاید نبود این بازیکن بتواند تا حدودی روند خوب بازی سرخپوشان را دچار اختلال کند. ضمن اینکه این احتمال نیز وجود دارد که سوشا مکانی که حالا مجوز حضور دوباره در بازی‌ها را گرفته است، از سوی برانکو درون دروازه قرار بگیرد، اتفاقی که البته برای این بازی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

نکته ویژه این بازی اما هادی نوروزی است، بازی دو تیم در دور رفت که با پیروزی 2-1 نارنجی پوشان تمام شد، آخرین حضور هادی نوروزی با لباس پرسپولیس در مستطیل سبز بود و درست دو هفته بعد از آن بازی بود که کاپیتان سرخپوشان بر اثر ایست قلبی درگذشت و تبدیل به 24 ابدی شد. روحش شاد و یادش گرامی.

اسامی داوران و برنامه بازی های هفته بیست و یکم

پنجشنبه 29 بهمن 94

سایپا- پرسپولیس-ساعت 16- ورزشگاه آزادی تهران

حسین زرگر- سعیدعلی نژادیان- رحیم شاهین- محمدرضا فغانی؛ ناظر داوری: میرزابیگی

ذوب‌آهن- فولاد خوزستان--ساعت 17:15- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

رضا مهدوی- محمدرضا منصوری- جواد مداح- علی صفایی؛ ناظر داوری: بطحایی

تراکتورسازی تبریز - فولاد مبارکه سپاهان--ساعت 15:15- ورزشگاه یادگار امام تبریز

اشکان خورشیدی- علیرضا ایلدروم- تورج عیوض محمدی- علی احمدی؛ ناظر داوری: افشاریان

 

 

کد خبر : ۳۴۷۸۷۴