خبرگزاری کار ایران

داوری های نیم فصل لیگ اول پراشتباه بود

فنایی: دلیل غیبت فغانی در فینال، سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۶۹۰

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است دلیل انتخاب نشدن فغانی برای قضاوت فینال امید‌های آسیا، سیاسی است.

محمد فنایی کارشناس داوری در گفت‌و گو با ایلنا درباره انتخاب نشدن علیرضا فغانی برای قضاوت در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا می‌گوید: این موضوع چند علت دارد که مهمترین آ‌نها دلایل سیاسی و تنش های اخیر بین ایران و کشور های عربی است. 

وی افزود: وقتی تیم های عربی با توجه به این مسائل، در حمایت از عربستان به ضرر ایران تلاش می‌کنند این می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC مجبور می‌شود برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، فینال را به داوری از ایران ندهد.پس از اتفاقات بازی اردن،‌فدراسیون این کشور با دخالت مسائل سیاسی در ورزش، سعی کرد چوب لای چرخ داوران ایرانی بگذارد، چون تیم داوری از ایران بود.

فنایی در ادامه راجع به عملکرد فغانی در جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا می‌گوید: فغانی در دو مسابقه ای که سوت زد، قضاوت خوبی انجام داد. البته کمک داور دوم تیم داوری او که ژاپنی بود اشتباهاتی انجام داد که اتفاقا این هم یکی از دلایل انتخاب نشدن این تیم داوری برای فینال بود.

در ادامه از فنایی، درباره ارتباط محرومیت‌ها و قضاوت‌های پر حرف و حدیث فغانی در لیگ برتر با  انتخاب نشدن وی برای فینال می‌پرسیم  که پاسخ می‌دهد: فغانی بعد از آن اتفاقات، فینال جام باشگاه‌‌های جهان را سوت زد که  نشان دهنده این است که قضاوت‌های لیگ، تاثیری روی داوری‌های بین المللی او ندارد.

همچنین  کمک داور فینال جام جهانی 1994 ، درباره اشتباهات داوری اوایل نیم‌فصل نخست لیگ برتر می‌گوید: داوری نه چندان خوبی که  اوایل فصل انجام شد و مورد هجمه قرار گرفت، باعث شد روی روحیه داوران تاثیر منفی بگذارد. البته در تعطیلات اخیر،روی این مسائل کارشد که  در ادامه مسابقات، داوران این بازی‌ها که حساسیت بالایی هم دارند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند زیرا کیفیت فنی داوران ما بالاست و بیشتر اشتباهات،  به روحیه آنها برمی‌گردد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز