خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

واریز حقوق پیشکسوتان و پرداخت 188 میلیون به فدراسیون جانبازان

معاون مالی وزیر ورزش اعلام کرد امروز دو ماه حقوق این پیشکسوتان به حساب صندوق حمایت واریز شده است.

به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در مورد پرداخت حقوق مصوب ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک به ورزشکارانی که سهمیه بازی های ریو را کسب کرده اند گفت: با مصوبه اعضای آن ستاد و دستور گودرزی وزیر ورزش و جوانان از مهرماه امسال ماهانه مبلغ 20 میلیون ریال حقوق به ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده اند مطابق فهرستی که فدراسیون ها اعلام می کنند پرداخت شده است و این مبلغ از زمان کسب سهمیه تا زمان اعزام پرداخت خواهد شد.

معاون وزارت ورزش و جوانان درباره نحوه پرداخت حقوق قهرمانان افزود: با توجه به تغییراتی که هرماه تعداد قهرمانانی که کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک دارد، ما نهایتا تا سی ام هرماه بر اساس فهرستی که فدراسیون های ورزشی در اختیار معاون قهرمانی قرار می دهند و بعد از تایید سجادی به حساب آن فدراسیون واریز می کنیم تا بدست ورزشکاران برسد.

هاشمی همچنین به پرداخت 188 میلیون تومان به حساب فدراسیون جانبازان و معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: این فدراسیون خوشبختانه منظم و با برنامه اسامی به روز شده قهرمانانی که برای بازیهای پارالمپیک کسب سهمیه کرده اند هرماه در اختیار ما می گذارد و در این مورد مشکلی نداریم.

وی درباره گلایه برخی از قهرمانان مبنی دریافت نکردن حقوق عنوان کرد: مبنای ما فهرستی است که فدراسیون ها اعلام می کنند و اگر تاخیری در ارائه آن از سوی فدراسیون های المپیکی نباشد در پایان هرماه حقوق همه آنها به حساب فدراسیون ریخته می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش چشمگیر پاداش قهرمانان بازی های المپیک و پارالمپیک ریو تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره با تلاش های گودرزی و حمایت دولت تدبیر و امید پاداش قهرمانان رشد قابل توجهی داشته است و همانطور که اعلام شد به ورزشکارانی که بتوانند مدال طلا کسب کنند 300 ، مدال نقره 200  و مدال برنز 120 سکه تمام اهدا خواهد شد و منابع مالی هم تامین شده است. این میزان در دوره قبل به ترتیب برای مدال طلا 200، نقره 150 و برنز 100 سکه بود.

هاشمی درباره حقوق معوقه پیشکسوتان و قهرمانان گفت: امروز دو ماه حقوق این عزیزان به حساب صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان واریز شده است و تلاش می کنم تا شب عید در این مورد مبلغی به عنوان معوقه نداشته باشیم.

 

کد خبر : ۳۴۰۹۱۵